|
|||
|
|||
Sv: Äldre foton från Rhodos
Lite Rhodos minnen har också besökt rest. Parthenon då det begav sig bröderna har idag en läderaffär ung. på samma ställe Hälsade på dem senast okt 07 o. blev förärad en hiskelig porslinsfisk .En kusin driver en taverna på Tilos och han kände igen oss .En annan skojig sak om Rhodos sök på "författarön Rhodos" så finner ni en liten guide vet ej hur gammal men skulle gissa på mitten 90-talet.Där finns också nämnt om en "klagomålsbok" som alla tavernor skulle ha ,kanske något för en viss taverna i Chania,som det disk. om i en annan tråd.
|
|
||||
|
||||
Har kollat igenom mina bilder från 1979, ingen duger för publicering, det är bara bilder på oss som reste och det är ju inget kul för er andra. Måste berömma dig för dina bilder Annki, de är verkligen bra, framförallt de svartvita.
|
|
||||
|
||||
Roligt att se de gamla korten. Min första resa gick till Rhodos i maj -79
En vecka på hotell International. Min 15e resa dit går den 24 september. Hälsn. lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Vilka minnen bilderna väcker!! Första resan till Grekland var även för min del till Rhodos 1979!! Efter det har jag väl varit där ca 20 ggr och till övriga öar och städer minst lika många gånger. Rhodos är alltid Rhodos även om mina favoriter nu är Patmos och Naxos. Någon som har äldre bilder från dessa öar?
Tack för att jag fick minnas tillbaka en stund! / Ewa |
|
||||
|
||||
Något jag också gillar är att du fotograferade människor, okända människor. På den tiden tog jag bara bilder på mina kompisar. Därför är det det extra kul med dina bilder. Ser verkligen emot den dag du digitaliserat dina andra bilder.
|
|
||||
|
||||
Hej! Hittade den här bilden från Rhodos på mitt jobb för 5-6 år sedan, hittade den nu igen när jag flyttade! Skulle tro att den är från början av 60 talet! Kjell
|
|
||||
|
||||
Vilken härlig bild! Synd att den inte är större...
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Joppan här!
Kul att lite gamla bilder från Rhodos, gjorde min debut på Rhodos 1982 och då köpte jag mina såna där sandaler och har dom faktiskt kvar !!!!!! Bra kvalla när dom fortfarande håller, men i sanningen namn använder jag inte dom, minns att det flöt ofta iland tjock härlig olja som jag trampade fast under dessa sandaler men jag fick bort det faktiskt. Har en liiiiten fundering att åka till Rhodos nästa sommar, var där senast 2003. Vi får väl se bart det bär, säger inte om, för nu MÅSTE det bli nåt. Joppan (som längtar efter att få boka kanske?!) |
|
||||
|
||||
Ni som missat Rhodosbilder. Finns fortfarande på min hemsida. Bilderna är sedan 1982.
Chras |
|
||||
|
||||
Birgitta63!
Jag bodde också på Vasilia när jag var på Rhodos första gången 1984. I somras gick jag runt i staden för att se ifall hotellet fanns kvar. Jag hade en liten magkänsla var det låg, och ta mig tusan, hotellet finns kvar. Men entredelen är rejält omgjord. Receptionen är flyttad, ingången likaså och idag finns även en restaurang på en altan som löper längs husväggen med ingångar från två håll. Trappan samt hissen upp till rummen är densamma som förr. Det var en underlig känsla att gå i den trappen igen så många år efter "då det begav sig" Jag tog ett foto utanför hotellet i somras. Få se om jag kan lägga upp det här eller så. Senast redigerad av johan™ den 2008-12-29 klockan 02:18. |
|
|