Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-27, 15:13
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snurriga mopperegler

Jag skulle lagt till att jag samtidigt i fredags förra veckan skickade ett
epostdokument till Turistpolisens kontor i Chania.

I brevet ville jag veta hur grekisk polis ser på ärendet med en svensk som viftar med sitt svenska B-kort vid trafikkontroll färdandes på EU-Moppe.

Nu är emellertid mina erfarenheter vid kontakter med Grekiska myndigheter icke de allra bästa. I alla fall om man som utländsk medborgare dem tillskriva i diverse besynnerliga ärenden. Men, kanske de svarar.. I så fall kunna framöver ytterligare vägledning i detta ärende vara att vänta här på forumet.

Arne

"Ock, om så hela världen går dig emot,
så följ dock ditt hjärta om du har mod därtill"
(Slutstroferna i Strindbergs senmedeltida drama "Mäster Olof")
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 15:27
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Detta har ju blivit en riktig följetong på Kalimera i diverse trådar, och det stämmer säkert som Arne med flera säger, att det krävs ett A-kort för att köra motsvarande vår eu-moppe eller starkare "vespor".
MEN finns det verkligen inga mindre (motorsvagare) vespor/mopeder som alla kan köra. Inte tusan har alla greker som kör diverse 2-hjuliga motorfordon körkort för bil

Lars
Svara med citat
Gammal 2009-04-27, 15:49
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Detta har ju blivit en riktig följetong på Kalimera i diverse trådar, och det stämmer säkert som Arne med flera säger, att det krävs ett A-kort för att köra motsvarande vår eu-moppe eller starkare "vespor".
MEN finns det verkligen inga mindre (motorsvagare) vespor/mopeder som alla kan köra. Inte tusan har alla greker som kör diverse 2-hjuliga motorfordon körkort för bil

Lars
Jodå, misströsta icke
Det går alldeles utmärkt att hyra vanlig moppe (ser exakt lika ut som eu-mopparna, men är en motorsvagare variant) Funkar utmärkt om man inte ger sig upp i alltför brant teräng, eller är 2 som åker. Har försökt åkt 2 på en sådan moppe dels upp till Manolates på Samos och upp till klostret på Patmos, men icke...........Halvvägs upp la moppen av så det var bara att parkera den vid sidan av vägen och ta till apostlahästarna. Inte så kul i värmen.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.