|
||||
|
||||
Sv: Veckans bild ?
Här kommer en närbildbild av nämnda blomma. En Makaonfjäril kom flygande och satte sig för att dricka lite nektar från blommorna!
Yeasou |
|
||||
|
||||
Oj vilken fin bild du lyckades föreviga, verkligen jätte vacker.
Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Citat:
Hur har du det med din blomma ? Har dom börjat få lite knoppar nu fast det är kanske lite tidigt inu. Du har ju fått potatis läste jag så varför inte lite knoppar på Bougainvillean. Tänker handla en planta senare när det blir sommar, nu har vi snö och kyla i Höllviken. Skicka lite värme från Grekland . Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Monica P här, men jag har ingen grekisk värme att skicka, det är snorkallt helt enkelt. I alla fall när man åker moppe. Jag tänkte just på den kontrasten när jag körde hem från stan: kallt så att fingrarna domnar men ändå alldeles grönt ute och ovanligt kraftig växtlighet efter alla regn. Blommor överallt, blommande mandelträd och andra med.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Blommor överallt som du skriver.Har du möjligtvis tid att ta en bild kanske på ditt gröna grekiska ? Hade varit så roligt få se hur där ser ut nu. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Sorry, har ingen digitalkamera. Vi får be nån annan som är här nu eller har gjort en tidigare februariresa att visa hur fint det kan vara. Jag kan tänka mig att det är toppenfint på Kreta och södra Peleponnesos n.
|
|
||||
|
||||
...det är Aten-Monica som odlar potatis...jag gynnar den lokala företagsamheten i stället...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det var ju synd att du ej har en digitalkamera. Jag fick en fin digitalkamera för ett år sen när jag fyllde år. Men konstigt nog så kom den bara fram till semestern nu på Kreta i aug/sep. Korten blev så bra med min digitalkamera. Sen har den legat i lådan efter Kretaresan. Nu i dag på min lediga dag så ska den fram igen och det ska bli strandkort med snö på hade jag tänkt .Ni får se korten senare.Det är ju ett perfekt väder idag med sol och gnistrande snö och vinstilla ,men fy så kyligt. Birgitta 63 |
|
|