|
||||
|
||||
Sv: Mer tjat om stränder ;-)
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
.....men nån sa att nån skulle till Skåne å träffa nån, eller va.....??
Mikke |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
......AHA....en skauning i Norrland.....de blir grejer de.....
Mikke |
|
||||
|
||||
*puttar upp*
Hmm, är karpathossupportrarna inget badande släkte...? |
|
||||
|
||||
Citat:
Jodå absolut åtminstone vad mig beträffar |
|
||||
|
||||
Vet du några fler stränder då? Dit man tar sig med buss eller båt, med taverna eller inte, parasoll eller inte osv...
Det är kul att planera lite |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ja, maten där ska absolut testas! Vet du hur stranden är där, och om det går att ta sig dit med buss eller båt?
|
|
||||
|
||||
Andra stränder som är jag nyfiken på hur man tar sig till är Axata, Damataria, Kyra Panagia och Diakoftis (fast till Diakoftis verkar man nog vara moppeberoende, tyckte jag mig se i en annan tråd).
Nån som vet nåt om de här stränderna? |
|
||||
|
||||
Om jag inte missminner mig totalt, så finns det en badbåt som tar tre stränder i ett svep: Apella, Kyra Panagia och Axata. Rätta mig någon, om jag har fel.
Stranden nedanför Under the trees hade visst spolats bort, sa Mikke. Du får väl kolla läget och rapportera! Hade du tänkt prova ALLA stränder på ön? På två ynka veckor? Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Stranden var inte märkvärdig, det är inte speciellt vackert just där. Inga parasoller eller solstolar. Sand och småsten. Klippor vid sidan. Även om den har spolats bort så går det säkert att bada, vattnet är ju kvar |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
För övrigt är det bara Ammopi och stranden vid piren i Diafani jag känner till. Ammopi är en fin sandbukt med flera småvikar. Flera tavernor av olika sort, samt med parasoller och solstolar som kostar. Mycket folk. Det finns härliga "mjuka" klippor mellan vikarna, särskilt ju längre från "centrum" man går. Det går nån buss per dag dit och tillbaks.
När vi åkte till Olymbos fanns det tid att bada eller göra annat i Diafani innan båten gick tillbaka till Pigadia. Klapperstensstrand, inga parasoller, tavernor ganska nära. Inte en strand man åker enkom till, men helt okej för ett bad efter en dag i "stan". |
|
||||
|
||||
Jo, Ammopi har jag klurat ut, dit borde vara lätt att ta sig. Fast jag trodde iofs att det gick mer än nån buss per dag... Nåja, man får väl ta taxi om det inte stämmer med tider.
Tack igen! |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag köpte den här kartan för 4:80 i bokhandeln som ligger på höger sida av gatan som börjar vid fontänen. Den är jättebra, både för att gå och köra efter och här finns alla stränder utritade. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|