|
||||
|
||||
Sv: God mat/grekisk musik mysigt?
Citat:
Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Skopelospaj kan man beställa på flera restauranger i byn. Vid det lilla torget åt vi denna flera gånger....Jättegod. Fanns nog i "varianter" vad gällde fyllning. Den ska ni prova!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Vid det lilla torget ? Var är lilla torget i byn ? Hade behövt köpa en karta men får väl vänta tills vi drar ner till ön. Finns en bra länk som visar var allt ligger.Typ matställen och Shops & services m.m. Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Var på Skopelos förra året - ska dit igen i maj. Den bästa maten var på ett ställe efter hamnpromenaden - nästen längst bort - där sitter nästan bara greker - kommer inte ihåg namnet - men mkt god mat där!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack det låter bra.Vi luktar oss dit...praktiskt Det är gott och mkt mättande .Vi kommer nog hänga på gyrostället. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Så här aptitretande ser pajen ut.
|
|
|||
|
|||
Den åt jag ofta som mellanmål typ Jättegod!
|
|
|||
|
|||
Prova även de speciella Skopelospannkakorna som en restaurang hade på det lilla "torget"....Fanns med matiga och söta fyllningar. Jag har aldrig ätit såna någon annanstans....Inte crepes, mer som ugnspannkaka , men ändå inte....Tyvärr har jag inte de fotona tillgängliga för scanning annars skulle jag visat Gott och MÄKTIGT!
Lissi |
|
||||
|
||||
Hej Janne !
Som du frestar oss, blir ju hungrig nu ! Den får vi inte missa bara. Min dotter tyckte den liknade en du vet benen på en bläckfisk Smakar säkert jätte god nybakad . Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Skopelospaj,den smakade mumsfillibabba!Vi åt den några gånger och en av gångerna var den fylld med nån sorts tomatost,det var en höjdare.Omeletter har vi ätit till lunch,inge fel på dom heller.
Glöm inte bort att gå på bageriet och köpa fullkornsbröd med solrosfrön,jättegott. Pia |
|
||||
|
||||
Citat:
Där verkar finnas några bagerier att välja på . Kommer du i håg var du var ? Låter gott med fylld tomatost. Fullkornsbröd med solrosfrön gillar vi. Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Det är alldeles i närheten av där ni ska kliva av båten från Skiathos.Ett stort modernt bageri med fikaställe utanför.Det ligger i ett hörn.Rakt över gatan och sen lite till vänster.Ni lär hitta så stor är inte stan.Det mesta rör sig runt hamnen.
Pia |
|
||||
|
||||
Citat:
Det låter som det är Abrosia Traditional Home made Sweets. Sen finns oxå Michalis pie shop. Birgitta 63 Senast redigerad av Kalimera den 2009-02-03 klockan 13:48. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ) |
|
||||
|
||||
Förlåt ska aldrig göra om det.
Visste ej detta. Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Hej, en alldeles underbar middag får ni i Glossa på Agnanti! såå god och fin mat med underbar utsikt. En perfekt avslutning efter ett besök vid Sto kastri (mamma mia kyrkan) och bad vid den fina stranden nedanför.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tack för tipset, har noterat nu i min Skopelosbok. Hur nära ligger Agnanti Mamma mia kyrkan ? Något särskilt gott som ni åt där ? Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Åh memories... vi käkade skopelospaj på stranden typ varje dag
|
|
||||
|
||||
Citat:
Har du oxå varit där ? Roligt med god mat som smakar. Får väl prova Skopelospajen. Blir så hungrig bara av att titta på bilden. Något annat smarrigt som du åt ? Birgitta 63 |
|
|