![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Att El Mondo är helt okej för alla åldrar kan jag borga för, min dotter jobbade hos Theo i två hela år så där var jag flera gånger i veckan. //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Eva, vad har du för belägg för detta hat och att det skulle ha förekommit uppror mot turister i Malia, hur gick det upproret till. Kan du beskriva det ?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
El Mondo är säkert en tidlös plats o dit ska jag föra min sambo nån afton i juni när vi går krog-rond... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Point lades ner i höstas, efter att den senaste ägaren förstörde både rykte och verksamhet. Alex brukar man kunna hitta i lilla baren på Rock House, och hans tidigare partner Kostas finns fortfarande på El Mondo.
Scorpios gick i graven för två år sen, jag var en av deras sista bartendrar, när Thomas avled i cancer. Nu drivs Scorpios stundvis av olika ägare och kommer aldrig mer bli detsamma, lite synd då - där träffade jag min sambo ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har tittat på foton på El Mondos sait och hittat bekanta fejs där ss Kostas o Theo. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
ECLIPSE BAR PLATANIAS är den bästa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men alltså! Det ena utesluter väl inte det andra? Själv är jag inte alls intresserad av att laga mat ellr gå på historiska vandringar när jag är i Grekland. Det är väl bra att det finns allt för alla.
Jag tycker också att det är bra att man kan varna här för en del oseriösa tveksamma ställen vare sig det gäller tavernor eller nattklubbar. Själv åker jag i höst för fjärde gången till Platanias och där trivs jag utmärkt, går gärna ut på någon musikbar och får mig goda drinkar och bra musik fast jag är en bra bit över 25, dansar gör jag också mycke gärna tills långt in på natten. Så jag tycker inte alls att Platanias bara består av dåliga nattklubbar och lokalbefolkning som hatar turister. ![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
För mig är en klubb där gästerna bli våldtagna av andra gäster och personalen som Kicki boende där nere skriver en klubb för mycket men visst är varningen välbefogad. Jag förstår bara inte hur man kan tillåta såna ställen. Stäng skiten.
Visst jag förstår att historiska vandringar och grekisk matlagning inte roar alla men finns det utbudet alls där nere? Eva |
|
||||
|
||||
![]()
helt rätt Lotti, och de barer jag nämt är seriösa och besöks även av lokalbefolkning som vill ta en drink som inte kostar skjortan (som på nattklubbarna). Det är inte alltid man känner för att sitta på en taverna och lyssna på fotbollssnack hela natten
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
( av icke-grekisk härkomst), därför varnar jag för stället nu och långt innan den otäcka incidenten. Jag har jobbar som utkastare på en bar i Platanias och hjälpt många turister (oavsett ålder och kön) som fått för mycket innanför västen så att de kommit säkert hem. Nu är det inte längre mitt jobb, men en moralisk skyldighet jag tar på mig. Jag vill, oavsett vad besökarna söker, att de ska ha en trevlig och positiv upplevelse av hemort. //Kikh, som gärna "klubbar" och festar mellan varven |
|
||||
|
||||
![]()
Just historiska vandringar vet jag inget om men organiserade vandringar finns det vet jag, hurvida det är med matlagningskurser vet jag ej på just Kreta men på fastlandet finns det vet jag, har fått mail nång gång om detta men minns tyvärr ej var.
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
[Jaa precis! Bra med musikbarer utan TV-skärmar och fotboll. Själv sitter jag gärna på balkongen på Dielefis i Platanias och tar mig en god drink och dansar mellan varven. Kollade El Mondos hemsida, där såg trevligt ut, ska göra ett besök där i september.
quote=Kikh;237432]helt rätt Lotti, och de barer jag nämt är seriösa och besöks även av lokalbefolkning som vill ta en drink som inte kostar skjortan (som på nattklubbarna). Det är inte alltid man känner för att sitta på en taverna och lyssna på fotbollssnack hela natten ![]() //Kikh[/quote] |
|
||||
|
||||
![]()
Visst finns det ett annat utbud av aktiviteter på många ställen i Grekland. Matlagningskurser och akvarellkurser har jag sett på Folegandros, meditation i Parga etc men det är alldeles för lite speciellt på orter med mycket turister.
Alternativen skulle gå att utveckla betydligt mer och ge turisterna en annan känsla för landet. Stadsvandringar där man berättar om arkitekturen och husen på flera språk etc skulle gå att genomföra både i Chania och Rethymnon. Jag tar också gärna en dring på en trevlig bar, en ouzo eller retsina då gärna på en riktig Ouzeria med härliga tilltugg som Meetings i Parga. Har för många år sedan besökt en Ouzeria i Heraklion som var fantastisk. Grekerna skulle kunna göra mycket mer även om de inte skulle tjäna så stora pengar på det så skulle det leda till många andra fördelar. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med dig men tyvärr så styr pengarna det mesta. Men hade någon startat typ matlagningskurser på Kreta to.m i Chaniaområdet så det hade kanske blivit populärt och funkat jättebra. vem vet?
Parga låter härligt, ett av mina favoritställe i Grekland. Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns både matlagningskurser och historiska vandringar i Chaniaområdet
![]() Malin |
|
||||
|