|
||||
|
||||
Sv: Kretaresor, sommaren 2009
Om jag får som jag vill (dock inget bokat än, blir troligtvis en sista minuten om något), så styr jag kosan mot Makrigialos. Skulle jag dock hamna på någon annan ort så gråter jag inte för det så länge jag bara kommer till Grekland och Kreta....
Göran |
|
|||
|
|||
Den 25:e juli åker jag och mina flickor, 11 och 15, till Georgiopoulis. Det ska bli härligt
|
|
||||
|
||||
Den 18 juli åker jag och Gubben tillsammans med ett barnbarn till Platanias/Paleochora. Jag längtar så, tre veckor att jobba, sen så...
/Britt-Marie/ |
|
||||
|
||||
I måndags kom ett erbjudande från Coop MedMera. 25% rabatt på några utvalda resmål med Apollo. En stund senare hade jag bokat en vecka i Analipsi, 1700 kr billigare! Avresa 6 september. Jättekul eftersom jag ännu inte varit på Kreta. Och nu ska jag dessutom få komma till Knossos. (Rabatten gällde även utflykter och tillägg.) Så här är det en som är glad och nöjd!
|
|
|||
|
|||
+Åker 8aug.yill georgioupolis jag +13+17åring,och 2 andra fam- med tonårsbarn synd ni inte är där då bettan...
/katarina i Luleå med jusst nu +25 på kvällen!!! |
|
|||
|
|||
till Bitte skulle det vara...
|
|
|||
|
|||
Jag, min man och vår 2.5 åriga son åker till Agia Marina den 12 juli och stannar en vecka!!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Härligt!!
|
|
||||
|
||||
Och jag hakar på givetvis. Jag har fått en smak för Kreta som jag aldrig trodde att jag skulle uppleva. Men det beror väl på kretensarnas mentalitet som jag gillar.
|
|
|||
|
|||
Vilka lyckostar, att åka ner igen den 27 augusti. Jag unnar er verkligen det och har full förståelse.
Vår första resa till Kreta var i år, den 14/6-22/6. Det var helt underbart och både min man och jag var rörande överens om, att vi ska återvända nästa år igen. Vi bodde i Platanias. Vilken vacker ö. |
|
|||
|
|||
Den 15 augusti lyfter flygmaskinen från Sturup och tar oss fem glada pågar till Kreta och Platanias som en ganska trevlig avrundning på en härlig sommar=)
|
|
||||
|
||||
Första vecka i juni var vi nere på Kreta och i Platanias. Alla rosor blommade och det var vackert och vädret var härligt. Vi är nere minst tre veckor och har vår vanliga semester kvar. Vi har under många år åkt ner i juli och kommit hem i mitten av augusti.
I år åker vi tillbaka i slutet av augusti. Det går bra att åka med riktigt små barn, samtliga barnbarn har varit ca sju månader första gången de har varit där. Att dricka vatten och att vara i skuggan de varmaste timmarna är nyttigt. Av de platser vi bott på ön är Platanias det vi har fastnat för. Närheten till Chania tycker vi om. Bussen fungerar bra. Bor man närmare Chania, är risken stor att bussen är full och man tvingas stå. Ha det bra alla som ska ner till Kreta och alla andra också. Vår son med familj är just nu på Kefalonia, en ö som lockar med ett besök. Jag har blivit medlem i dag och har lagt in ett nytt album med fotografier. Vi reser från Arlanda och jag undra hur pass lång är resan från era flygplatser. För oss tar den ca 3,5 timmar. Så det går fort. /platanias |
|
|||
|
|||
dra av en 45-50 minuter. Skåne e fantastiskt. Här börjar kontinenten =)
|
|
||||
|
||||
Den 18 juli bär det av till Rethymnon för andra gången i år. Första gången var 11 april - 10 maj, då följde en väninna med och ytterligare en väninna kom ner den 18 april. Nu skall tre barnbarn, 15, 12 och 6 år, följa med och vi skall stanna i tre veckor. I september bär det av till Rethymnon igen, denna gång stannar jag i fem veckor. Om jag känner mig privligerad!!!
|
|
|||
|
|||
Nu har jag och min man precis bokat en resa till Kolimbari, vi åker från Norrköping den 30 Juli och kommer vara borta i två veckor.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Agios Nikolaos, en vecka från 9 aug. Alldeles lagom innan jobbet börjar igen.
|
|
||||
|
||||
Vi kopplar av i Nea Chora. Lagom avstånd till saluhall och topp ställen för mat och dryck samt fiskerestaurangerna i Nea. Marknaderna ligger också nära! Den 20 augusti bär det av i två (korta) veckor.
Amstedammer |
|
|||
|
|||
Sammen med min niese og hennes kjæreste, reiser jeg og min mann til
Agia Apostoli 30.7. Dagen etter kommer datteren vår og hennes kjæreste. Ungdommen reiser hjem etter en uke, mens vi blir en uke til. Gleder oss veldig Hilsen AnitaC |
|
|||
|
|||
Jag åker på tisdag (28 juli) till Chaniakusten och stannar i tre veckor till tisdag 18 augusti. Enligt resebyrån hamnar jag i Kato Stalos/Kalamaki. Men enligt en karta jag tittat på verkar det snarare vara Kato Galatas. Sak samma. Ser fram emot lite sol och värme. Resan var planerad sen länge, verkar vara en helt ok lägenhet. Sen att mitt resesällskap inte följer med beror på att vi inte är tillsammans längre. Men jag tänker då inte missa Kreta bara för det . Kanske kommer ner en kompis en vecka eller så. Annars kopplar jag av på egen hand. Hör gärna av dig, du som vill hitta på nåt! Jag är öppen för i stort sett vad som helst. Stranden, resa på ön, raviner, löpning(!), restaurang, nattklubb, etc.
|
|
|