![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dra på trissor, 9.91 i detta nu! Kan inte minnas när jag såg euron i samband med siffran 9...
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj, det var inte illa! Vi ska till Malta om två veckor, så det passar oss fint med billig euro just nu
![]() Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Det är faktiskt inte så länge sedan. Euron passerade 10 kronor först hösten 2008. Större delen av 2008 kostade euron under 9:50.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Stämmer med en artikel jag läste i morse. Senast euron var under 10 var nov -08.
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...fast Eva L:s inlägg var från i augusti 2009
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Själv är jag helt övertygad om att jag vinner! Även att jag nu får draghjälp av Greklands dåliga ekonomi, som sänker Euron, som jag inte förutsåg när jag lade min gissning... ![]() Men det är intressant. Säg att både Grekland, Irland och Portugal hamnar i hetluften. Spanien ligger inte heller så bra till.... Det skulle kunna innebära att Euron pressas ner mot 8 SEK! Kanske under det t o m. Och då hade det varit ett gyllene tillfälle för Sverige att säga att vi går med... Men det finns nog inte någon Svensk politiker med tillräckligt stora "cohones" för att göra det... "Inte utan folkomröstning..." ![]() Det är inte så att jag önskar en sänkning av kursen på det sättet. Det skulle i så fall innebära att andra länder hade stora problem. Och det har jag ingen anledning önska dem. Tvärtom. Jag skulle önska att vi kunde stärka Kronan mot Euron av egen kraft och sedan gå med. Men det är jag det... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Avslojad ja en liten lagom Greklandsdos maste man fa da och da. Aven om jag inte varit aktiv i just den har traden pa lange.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hittar inte min gissning just nu men jag tror jag sa 9,65 kommande juni
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tänk idag har den tickat ned till 9.64, blir några kronor mer att leva för mot förra sommaren... Då prickade vi in ca 11.20 när vi åkte
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hade det nu varit juni så hade min gissning varit rätt
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Varför växla hemma på forex?
Det är väl klart att man får betala för det, de bedriver ju ingen idéel verkamhet. Dessutom är det helt kostandsfritt att ta ut i bankomat i alla eu-länder till dagsaktuell kurs ![]() Brukar ta ut lite varje dag så slipper man dessutom bära med sig stora summor. |
|
||||
|
||||
![]()
Det var helt kosnadsfritt när jag växlade på Nordea idag
![]() Stor skillnad mot i juli i fjol när vi gav långt över 11... Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Däremot lägger de allra flesta svenska banker på ett "valutaväxlingspåslag" på runt 1,5% vid köp och bankomatuttag utomlands! /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lars |
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller uttag och även köp på kort i utlandet ägnar sig de flesta bankerna åt vad som skulle kunna rubriceras som "kreativ bokföring"
Bankernas arbitrageavdelningar ( Avd för utländska penningtransaktioner) tillämpar en mycket mystisk och moraliskt tveksam metod för att sätta växelkursen. Man använder ett utsträckt datumintervall och väljer i efterhand det datum som är minst fördelaktigt för kunden och analogt med detta, mest fördelaktigt för banken. Frågan har varit uppe i diverse domstolar för prövning och där bankerna hittills fått rätten på sin sida. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en fin gammal tråd http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=20519
I den grottade vi ner oss ordentligt i bankers påslag och valutaväxlingsavgifter ![]() Men den gav faktiskt del svar i frågan. |
![]() |
|
|