|
||||
|
||||
Sv: Svininfluensa/värmekameror..
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Egentligen borde de väl vara skyldiga att sätta upp nån skylt så att man vet om vad som gäller och varför de filmar... |
|
||||
|
||||
Landade på Zakynthos flygplats den 11/8 där fick vi gå förbi en värmekamra vi såg oss på en monitor.Det stod en personal med munskydd och såg till att vi kom igenom rätt. Lite överdrivet tycker jag. Men man vet ju aldrig hur det blir med "svinet"
|
|
||||
|
||||
Heraklions flygplats i förra veckan hade värmekameror, en fyra-fem stycken som de satt och kollade på monitorer när vi kom in från bussen från planet.
|
|
|||
|
|||
Finns det ingen som vet vad som händer om man "åker fast"?
|
|
||||
|
||||
Gissar lite nu. Du blir antagligen läkarundersökt och finns det misstanke om influensa så blir det säkert isolering på hotellrummet. Kanske någon annan personal gör en första kontroll för att se om det finns andra förklaringar till din höga kroppstemperatur.
Eva |
|
|||
|
|||
Samos flygplats var också utrustad med "värmekamera" när vi anlände den 20/6. Personen som satt bakom skärmen stoppade några personer då och då, vinkade snabbt iväg dem och återtog sin väldigt bakåtlutande sittning på sin stol. Det fanns några meter bort en stor affisch på en pelare som berättade mer om svininfluensa-informationen.
Det skulle vara intressant att få veta av er som vägrar tro på "värmekamerateorin" vad ni tror att det var istället. Hasse |
|
|||
|
|||
På Santorini i juli fanns också en dylik kamera.
|
|
||||
|
||||
Har svårt att förstå varför folk inte tror på oss som råkat ut för denna värmekamera, fick nys om det innan vi åkte den 9/7 till Chania och var jätte nervös att jag skulle vara för varm.... men efter lite dricka på planet så kopplade jag bort det, men det satt som alla beskriver en man och tittade på en monitor och en kamera riktad mot alla passagerare, obehagligt men sant !
Mvh Ludde |
|
||||
|
||||
Ha-ha, ni tror säkert folk har landat på månen med
|
|
||||
|
||||
Jag var inte med på månen men en värmekamera på flygplatsen i Chania har jag sett.Du får väl ta en tur till Grekland om du inte tror oss!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Ja det är faktisk ingen "råttan i pizzan"-story, bara en kamera och en man som höll koll på anländande resenärer, värmekamera el ej, filmade blev vi!
|
|
||||
|
||||
Berlitz får införa en ny fras i sina parlörer:
"Bäste herr tjänsteman, titta, av födelsenumret i mitt pass framgår att jag med största sannolikhet är i klimakteriet!" |
|
||||
|
||||
!!!
Gunilla |
|
|||
|
|||
HAHA!!!
|
|
||||
|
||||
Men alltså, det låter som ett så trubbigt instrumet, det finns ju mängder av andra orsaker än svininfluensa till förhöjd kroppstemperatur
|
|
||||
|
||||
Ja exakt, men de måste väl ändå testa dem med förhöjd temperatur på andra sätt innan de "dömer" någon??!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som undrar hur det kommer att se ut på skolan nu när barnen kommer tillbaka... |
|
||||
|
||||
Fast väldigt sjuk, väldigt snabbt - det blir man ju av vanlig influensa också? Trodde jag.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|