![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() De GRÅ Taxibilarna är lokala och de tar alltid körningar till flygplatsen. Men jag tycker inte man ser dem så ofta. Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi anlände punkligt med Theologos P igår den 25/9 KL 12,00 till Rafina.
Bussarna stod och väntade de 2 första gick till Aten medan den 3:e tog oss till flygplatsen, på 30 minuter. Man tjänar igen tid om man tar taxi (vi gjorde det på utresan) då de måste köra runt flygplatsen, bussar har tillträde att köra på special väg där det fodras special tillstånd. Tobbe |
|
|||
|
|||
![]()
Välkommen hem! Jag ser fram mot något litet inlägg om vad ni gjort och hur er resa varit.
Citat:
Citat:
Citat:
Hoppas ni hade det bra. Själv kommer jag nog inte att se Tinos i år. Tyvärr. Om inte hästarna springer in i rätt ordning idag.... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Bussen gick från hamnplanen till höger om grindrana. Tidtabellen är anpassad till färjornas ankomst Du tjänar kanske 5 minuter men till ett pris av 20 EUR |
|
|||
|
|||
![]()
Det gick åt den berömda Pipan igen....
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Det var en annan känsla med färjorna förr. Naias II och den FÖRRA (!) Panagia Tino... Det var färjor det... Det är ju nostalgi, och även idioti med tanke på hur säkerheten var då. Men det visste vi inte, i alla fall inte jag, på den tiden. Hade mitt försäkringsbolag vetat om att jag åkte med dem hade de väl sagt upp min försäkring per dagen jag lämnade Sverige!!!! ![]() Och så har vi GA:s Marina och Romilda och någon mer som fortfarande går... Men t o m jag undviker dem om jag kan. De faller för åldersstrecket snart och då misstänker jag att GA försvinner som bolag. På gott och på ont. Men då slipper vi fundera över valet mellan billig, potentiellt osäker nostalgi kontra nya mer säkra färjor. Jag åker gärna "slowboat" men ibland är det väldigt praktiskt med Cattarna och Blue Star... Även om det har börjat bli dyrt att åka båt i Grekland... Och jag har faktiskt vid ett tillfälle utnyttjat inrikesflyget i Grekland fast jag tycker det är lite "fusk".... ![]() ![]() ![]() Citat:
Och det finns en otrevligt bra webcam över Tinos hamnpromenad om man nu vill ägna sig åt självplågeri.......... ![]() ![]() Senast redigerad av Peter den 2009-09-27 klockan 22:03. Anledning: Stavfelstrycknisse var framme igen... Och ett tillägg! |
![]() |
|
|