Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-20, 12:07
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Båtluff vs charter

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Vad är den egentliga skillnaden på rubriken båtluff vs. charter i detta fall? Kanske en hel del i pris förstås men det är kanske inte så många skillnader till syvene och sist ?
Ditt exempel stämmer ju väl överens med mitt resonemang. Ingen skillnad förutom kanske priset.

Vad det sen gäller priset så är min erfarenhet att visst skiljer det ibland en del mellan chartern och "självbokat". Dock utfaller inte skillnaden alltid på samma håll. Ibland är det självbokade billigast och ibland chartern. Och ibland är man förmodligen beredd att betala några kronor mera för att få del av charterns service, och ibland när det självbokade blir dyrare så tycker man att den sköna frihetskänslan är värt skillnaden.

Mats
Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 16:42
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Ditt exempel stämmer ju väl överens med mitt resonemang. Ingen skillnad förutom kanske priset.
Att bara priset skiljer stämmer kanske om förutsättningen är att resmålet är en charterdestination.
För min del handlar valet mellan charter och att resa på egenhand inte alls om priset, tror t o m kanske att ö-luffandet i vissa fall är dyrare.
Nej, istället konstaterar jag att; hade vi nöjt oss med charter-resande så hade vi aldrig fått uppleva öar som Sifnos, Tinos, Donoussa, Fourni, Sikinos mfl mfl. Detta plus friheten att resa vidare när man själv önskar är avgörande för oss.

Sedan kan jag meddela att det här med ryggsäck delvis är en myt. Vi har ö-luffat med rullväska under senare år. Det har funkat utmärkt, finns ingen anledning att bära packningen på ryggen.
Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 17:26
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
..... och ibland när det självbokade blir dyrare så tycker man att den sköna frihetskänslan är värt skillnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Detta plus friheten att resa vidare när man själv önskar är avgörande för oss.

Sedan kan jag meddela att det här med ryggsäck delvis är en myt. Vi har ö-luffat med rullväska under senare år. Det har funkat utmärkt, finns ingen anledning att bära packningen på ryggen.
Vi tycks vara väldigt överens. Självbokning blir inte sällan dyrare men kan vara värt merkostnaden för friheten. Det är ju också ibland kul att själv joxa med bokningarna.

Dessutom föredrar även jag rullväska i stället för rygga. Mera plats, mera lättåtkomligt, skönare för ryggen.

Mats
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.