|
||||
|
||||
Sv: Oväntat besök
Och, blomkrukorna har kommit fram ser jag, eller underfaten ialla fall
|
|
|||
|
|||
Citat:
I väldigt många fall faller delar av ansvaret på den som bor i lägenheten... Även om denne inte kunnat förutse eller påverka det som hänt... Det är en djäkla röra med dessa saker, men om du hyr lägenheten, som jag uppfattat det, har du nog en starkare position än om det är en bostadsrätt!!! Då har du rätt att förvänta dig att allt ska fungera utan din inblandning. Och gör det inte det kan du begära hyresnedsättning... Då kommer du att bli en favorithyresgäst... Frågan är: Vem har ansvar för vad? I en hyresrätt har värden ansvar för alla skador som inte orskats av den som bor där. Utifrån inträngande vatten tex... Ett mycket besvärligt kapitel. I en en bostadsrätt har normalt sett innehavaren, inte föreningen!, ansvar att återställa allt i lägenheten efter ev skador... Det är som sagt en dj... röra... Jag har en del papper på saker som rör just dessa saker. Men de gäller bara bostadsrätter. Men de kan ev ge dig lite vägledning? Jag vet inte. Jag kan maila över dem om du vill. Citat:
Att skotta balkongen är nog mycket riktigt din sak. OM man / du kan se att det kan vara en olägenhet eller riskerar att orsaka skador. Samtidigt är det hyresvärdens skyldighet att se till att skador inte kan uppstå pga snö på balkongen... Citat:
Däremot bör du ha tät kontakt med ditt försäkringsbolag. Med lite tur kan du få bra ersättning för dina skador... Vi hade precis en tjej här som gick med vinst bara för brunnen i hennes badrum började läcka... |
|
|||
|
|||
Citat:
Oj Peter, och tack, det var mycket information så jag citerar inte. Men den fick mig att tänka på vad som skett med balkongerna de senaste åren. I september 2008, då jag var i Grekland, lades ny beläggning för att det varit bekymmer med balkongerna i flera år. Även utan vintrar som denna. I somras inspekterades det igen och då skakades det på huvuden över jobbet som hade gjorts året innan. Så jag behöver nog inte vara så orolig. Men det ska bli skönt när allt är klarlagt och bestämt vad som ska göras. När jag startade denna tråd men rubriken Oväntat besök hade jag ju ingen aning om att det skulle bli fler besökare och dessutom fortsätta till något annat. Så därför lägger jag in en bild från ett tidigare oväntat besök från sept 2009. Då hördes tydliga röster utanför (alltid speciellt på 5:e våningen). När jag tittade ut såg jag toppen av huvuden utanför balkongräcket. Det var två män i en skylift som höll på med något underarbete av den delen av balkongen som sticker ut från fasaden. Borde nog köpa hem Gevalia. |
|
|