|
||||
|
||||
Sv: Mina drömmars Grekland
Jag föredrar mindre platser och mindre öar och det är det säkert många andra som också gör. Vill helst slippa både Aten, bilåkande och enbart använda buss ibland och då passar mindre öar mig helt enkelt bättre. Vill helst omges av havet och kunna vandra mellan mina smultonställen.
Tror som Elisabet att Greklands popularitet beror just på mångfalden av öar därför kanske inte fastlandet lockar lika många besökare. Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Yanna - inte alltid på topp! |
|
|||
|
|||
Det är ju synd om det är så att många röstat på öar de redan varit på och redan älskar...jag menar då skullr ju t ex Tinos ligga mycket högre på listan
Lissi |
|
||||
|
||||
Det kom röster på bland annat Kardamili och Kalamata, men det var för få röster för att komma med på topp-40-listan.
|
|
|||
|
|||
Ikke sammenlagt en gang? De ligger begge i Messinia. Man stemmer jo ikke nøyaktig hvor på en øy man drømmer seg til, bare selve øyen. Kanskje fastlandsområdene burde gjelde sammenlagt, som Peloponnes, Sterea Ellada, Makedonia osv, selv om stemmene gjelder bestemte byer. Men det blir kanskje likevel ikke nok stemmer til å komme med blant de 40 beste...
Synd. Altfor mange vet ikke hva de går glipp av Og jeg gir opp min "misjon". |
|
|||
|
|||
Jag väljer små öar för att då kan jag se havet var jag än är, för stämningen, för bilfria vägar, för stämningen, för en egen strand och för att det blir mindre anonymt.
Jag väljer Aten för Akropolis, för pulsen och för att man i folkvimlet är helt anonym. Jag väljer mellanstora öar för att det är roligt att åka buss till en massa olika ställen och upplevelser varje dag. Jag väljer Rhodos för de vilda stränderna i söder och Antony Quinns strand mitt i natten. Hälsningar Pyttan |
|
|