![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Boken är jättefin med alla berättelser om hennes mammas liv i Grekland/Rumänien m fl berättelser. Vackra foton också förutom de härliga recepten. Man vill genast ut i köket och laga grekiskt. En underbar presentbok också till någon som gillar Grekland..
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja nu har jag också lagat Papoutsakia. Det var verkligen gott, uppskattades av hela familjen. Och boken är verkligen ett bra presenttips! Till valborg skall jag låta mig inspireras av receptet på Santorinisallad och för en gångs skull göra tsatsiki själv och inte vara lat och köpa en färdig variant i butiken.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag gjort potatissalladen 2 gånger också
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Boken är väldigt trevlig
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den ska Du givetvis reklamera! Det går säkert alldeles utmärkt genom kontakt med Bonniers eller butiken den är köpt i.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Min stora feta grekiska kokbok... nu är den även min... (tack mamma för en underbar födelsedagspresent)
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick boken som bröllopsdagspresent förra veckan
![]() Igår gjorde jag potatissalladen samt rödbetorna i ugn också ![]() ![]() Riitta, som gjorde finsk kållåda i dag ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I dag skall jag testa aubergine saganaki
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har kikat i den kokboken i bokhandeln och tittade just på det receptet. Vi åt en väldigt god saganaki aubergine i Naxos stad. Lycka till med receptet!
Aina |
|
||||
|
||||
![]()
I dag gjorde jag GEMISTA, fyllda tomater och paprikor
![]() ![]() (som vi brukar säga, stuffade tomater ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har testat vidare
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min stora feta grekiska kokbok finns nu på bokrean till det facila priset 99:-. Underbar kokbok som innehåller mycket mer än bara recept. Rekommenderas.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hjärtligt tack för tipset Birgitta |
![]() |
|
|