![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tom charterresan nu snart med Ving togs kortavgift 120 kr totalt, alltså både för anmälningsbetalningen och sen vid slutbetalningen ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Många säger att det är SÅÅÅ billigt att flyga med Ryanair.
Jag gjorde en spökbokning i juli från Göteborg till min favoritstad Barcelona. Här är resultatet: Lufthansa, med byte i Tyskland: 2000 kr. Brussel Airlines, med byte i Bryssel: 2301 kr. City Airline, direktflyg: 2316 kr. Ryanair, direktflyg: 2246 kr. Då ska man också tänka på att med Ryanair landar man kl 23.40 på kvällen i staden Girona - som ligger c:a 10 mil från Barcelona... /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Intressant att följa den här diskussionen. Vi flyger väldigt ofta med Ryanair och har hittills varit nöjda. Visst... det är avgifter hit och dit men i slutänden har i alla fall vi varje gång betalat väldigt lite för biljetten. Exempel på totalpris t o r för en person(även inkluderat visakortsavgiften på 110 kr): Malta 700 kr, Sardinien 600 kr, Rom 700 kr, Paris 800 kr, Barcelona 850 kr, Dusseldorf 400 kr, Riga 112 kr (visakortet 110 kr och flygresan 2 kr, 0 skatter och avgifter).
Det är ju frivilligt vilket bolag man väljer att åka med och om man vill slippa lägga till avgift för incheckning, väska mm så finns det andra bolag som har allt detta inkluderat. Men man får då betala betydligt mer än vad vi har gjort för de resor som jag gav exempel på ovan. För min del är det slutsumman som är intressant oavsett tillägg hit och dit. Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har väl förmodligen aldrig lyckats vara ledig just de datum Ryanair är så mycket billigare än andra...
![]() Dessutom betalar jag nog hellre några hundralappar mer för att inte gynna ett flygbolag som konsekvent vägrar att följa ARN:s utslag vid tvister och som dessutom vägrar att acceptera EU:s regler för kompensation till resenärer vid förseningar etc. ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Angående tanken att bojkotta bolag som bryter mot regler vill jag påminna om att Grekland bryter mot EU-regler (för deltagande i EMU) och FN-konventioner (flykting-hantering). Ska vi bojkotta landet? Fast det kanske är en annan diskussion ![]() Senast redigerad av laero den 2010-04-07 klockan 22:51. |
|
||||
|
||||
![]()
Samt att man har möjlighet att resa de datum som erbjudanden gäller...
![]() Och vad det gäller mitt exempel med just Barcelona har jag personligen ingen lust att anlända 23.40 på kvällen 10 mil från sta'n... /kimmen |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet, jag har varit där.
Men har jag bara möjlighet att vara ledig tre dagar, är det till Barcelona jag vill åka... ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Nyss hemkommen från min 1400kronorstripp till Barcelona med Lufthansa. Tåget fr Arlanda hem till Gävle gick på en timme. Mätt och nöjd med varm måltid och ett par glas rött ombord. Bagaget levererade dom till bandet utan att knussla tots att det vägde 21 kg
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte läst alla inlägg men kan bidra med följande:
Min golfande man ska i oktober åka till Alicante. Det går direktflyg från Växjö med just Ryanair. Eftersom jag inte är inblandad i bokning av biljetter (tyvärr) så vet jag inget om avresetider resp ankomsttider. Men en sak vet jag; 999 för biljetten + avgift för incheckat bagage som jag tror är 160 kr eftersom det är bokat sedan tidigare + (nu kommer det värsta) 2500 kr (!) för golfbagen!!!!!!! Gud alena vet vad mer avgifter som kommer till. Varför inte ta ett flyg från Kastrup (tåg går direkt från Växjö, tar drygt en timme)? Om jag kolla Apollos flygbolag, Novair, så tar de 150 kr för bagen. Jaja så kan det gå när inte Resebyrå ML (dvs mig själv) får vara inblandad ![]() Ska kanske tillägga att de hyr ett hus privat där nere så de behöver bara en flygstol. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Golfbag - Ja 2500:- var ju rätt så hutlöst. Men 150:- ?? En golfbag kostar garanterat mycket mer att hantera och frakta, och då återkommer jag till det jag skrev i ett tidigare inlägg: Det är rimligt att jag, om jag reser bara med handbagage, betalar mindre än den som reser med incheckat och/eller specialbagage. Varför ska jag som reser med bara handbagage subventionera golfbagar ? (lite tillspetsat) Tycker alltså att tilläggsavgift för incheckad och/eller skrymmande bagage är ok om det håller nere grundpriset på flygbiljetten Lars |
![]() |
|
|