|
||||
|
||||
Sv: Inställda flyg p.g.a. vulkanutbrott.
Hann precis hem från Irland
|
|
||||
|
||||
Harligt att hora tankte just pa dig
/Lucky |
|
||||
|
||||
Tack för omtanken Lucky!
|
|
||||
|
||||
Flyger med Ryan Air och trodde att det var stenkört, men icke. Man kan avboka och få stålarna åter!
"Customers who are booked on any of the below flights, who wish to cancel and claim a full refund on the unused flight(s) can do so directly by clicking on the link below and entering the required details. Refunds will be processed in 10 working days back to the form of payment used to pay for the booking." /Netwolf |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Annelie56!!! kolla din inbox eller mail!!!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
ser inget svar!!! hittar inget i min inbox eller privatmail
|
|
||||
|
||||
Konstigt, kolla nu
|
|
||||
|
||||
Force majeur klausulen i försäkringsbolagens och flygbolagens villkor. Är det någon som vet när den används, jag trodde absolut att vulkanutbrott räknades till oförutsett händelse utanför bolagens kontroll. Det är ju väldigt bra för alla drabbade att ersättningarna fungerar, men det känns lite konstigt. Nåpon som kan ge klarhet i frågan?
// Helén Senast redigerad av Hellen den 2010-04-16 klockan 15:58. |
|
||||
|
||||
Fick sms från min man för en timme sen att de sitter på en buss på väg från Prag mot Stockholm nu!
|
|
|||
|
|||
Läser man på Fritidsresor, Ving m.fl. står det att hela resans pris återbetalas vid inställd avgång samt att de bekostar ev. övernattningar för de som sitter fast på resmålen. Sen läser man på Airtours, där betalas flygresan tillbaka vid paketresor men man åker på att betala två nätter för hotellet vid inställd resa. Och de står inte för ev. övernattningar för de som sitter fast..
Vet någon hur det kommer sig? Är det bara att Fritidsresor m.fl. är "snälla"? Har ju bokat sommarresan med Airtours (första gången). Börjar vela om jag ska boka till annat bolag. Någon med erfarenhet av Airtours i problemsituationer? |
|
|||
|
|||
Kan dagsläget beskrivas tydligare? |
|
|||
|
|||
Dottern skulle komma hit till Grekland i morgon, men alla flyg är inställda så enligt Norweigian betalas pengarna tillbaka eller också ombokas resan till senare avgång. Nu säger de på nyheterna här att även flygplatserna här kan kommas att stängas om vindarna för med sig askan hit.
Yvonne |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
airtours ger pengarna tillbaks, har mailat dem idag, och fått det svaret.
|
|
||||
|
||||
5000 kronor betalat för 3 nätter på Island
Kanske vi inte ens behöver ta oss till Kastrup för att ta flyget till Reykjavik. Vi blir som det nu ser ut inAskade! Tänk att kamratföreningen på jobbet lyckats få igenom den dyraste resan någonsin för oss medlemmar, Island blev röstat fram som första alternativet denna gång. Mallorca var nummer två. Som det ser ut nu så hade vi inte heller kommit till Mallorca med de vulkaniska molnen i atmosfären. Nog fasiken skall en vulkan på Island sätta en käpp i hjulet för oss Jag känner de gamla fornnordiska gudarnas vrede. Inga jävlar skall passera bron hit Vi får hoppas att resan blir av nu eller att den blir av någon gång senare när trycket i jorden minskat! Tänk att senast denna vulkan hade ett stort utbrott så varade utbrottet i ett år. Det var för 190 år sedan. Inte ens bröderna Wright hade väl då fått luft under vingarna Stin e jammas Yeasou |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Lite förvånande är det ändå med tanke på att de inte "behöver" tycker jag. Hoppas verkligen det snart bedarrar både för nu strandsatta resenärer och med tanke på kommande biljettpriser, stoppet är ju inte gratis direkt. // Helén |
|
|||
|
|||
Yeassou: Vi har ju ert alternativ nr 2, alltså Mallorca. Tänkt avgång tisdag kl 7....Blir nog inget med det, men vi vet inte ännu...Ska vi packa eller inte?...och kommer vi ner så vet vi ju inte om vi kommer hem i tid och det MÅSTE jag göra pga jobb....Ingen rolig sits och avbokar vi nu får vi ingen ersättning, det får vi bara om om vi väntar ..
Men hela scenariot är ändå fascinerande. NATUREN rår vi ännu inte på!!!! Lissi |
|
|