Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-20, 10:08
annron annron är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Buss Agii Apostoli - Chania, priser och regler?

Hej Kyssen!
Jag kan verkligen inte lova något, men självklart kan jag rapportera om vi får internetaccess under vistelsel.
Låter skönt med egen pool.
Apropå solresor. Igår upptäckte jag att de lagt på en avgift på nästan 400 kr (framgick alltså inte vid själva betalningen) för att jag betalat med kreditkort. Ringde och påpekade igår att Visa inte tillåter det. Det höll de givetvis inte med om. Dock fick jag göra om betalningen med betalkort, så kunde de kreditera mig allt på det andra kortet.
"Snällt" med tanke på att de tar 1,5% i avgift på resans pris om man betalar med kreditkort "p g a administrativa kostnader".
Så att fippla som de är tvungna att göra när ngn påpekar felett - det är tydligen gratis administration.

Hör ju inte till ämnet, men jag var tvungen att gnälla av mig.
Hoppas ni också får en skön resa!
Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 10:32
KYSSEN KYSSEN är inte uppkopplad

Helt OK att gnälla av sig! En sak är säkert med resebolag, de kan verkligen hitta orsaker för att få ta ut ytterligare några avgifter. Jag hoppas du förstod att jag inte menade att ni skulle jaga runt och hitta en internetaccess för att informera mig, bara om ni skulle råka lägga fingrarna på ett tangentbord. Ha dé nu så jätteskönt
Svara med citat
Gammal 2010-07-20, 10:39
annron annron är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av KYSSEN Visa inlägg
Helt OK att gnälla av sig! En sak är säkert med resebolag, de kan verkligen hitta orsaker för att få ta ut ytterligare några avgifter. Jag hoppas du förstod att jag inte menade att ni skulle jaga runt och hitta en internetaccess för att informera mig, bara om ni skulle råka lägga fingrarna på ett tangentbord. Ha dé nu så jätteskönt
Ja, men så otroligt fult, när avgiften inte ens syns i prisspecifikationen, vare sig innan eller efter att resan betalats. Men vad jag förstår så kan de inte köra just den valsen efter 1:a agusti.

Ingen fara.
Jag förstod det just så. (Dessutom brukar jag gärna vilja kunna kolla min mejl, patetiskt på semestern, eller hur?)
Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 09:21
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Citat:
Hejsan Annron! Såg att Ni ska bo på Okeanis Resort! Om ni kommer åt en dator under semsterveckan så skicka gärna en liten rapport vad ni tycket om hotellet. Vi ska dit v.32 och är jättenyfikna både på Kreta och hotellet. Har inte hittat några kommentarer om hotellet (föutom Solresors) någonstans. Vi har bokat lägenhet med egen pool men eftersom det inte finns några direkta bilder på poolen så undrar man ju lite?:-). Det kanske bara är ett fotbad, he, he. Ha en skön resa!
Hei.

Vi skal også bo på Okenis i september, derfor har jeg studert bildene fra dette hotellet nøye. For meg ser det faktisk ut til at poolen ligger på taket til leiligheten under, se det første oversiktsbildet som er tatt utover bassengområdet.
Vi var i Agii Apostoli også i juni og gikk da forbi dette hotellet, som ser aldeles lekkert ut. Dessuten ligger det så stille og rolig til. Når det nå ble lagt ut 2 roms for halv pris, slo vi til.

Pelagia
Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 13:17
KYSSEN KYSSEN är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Hei.

Vi skal også bo på Okenis i september, derfor har jeg studert bildene fra dette hotellet nøye. For meg ser det faktisk ut til at poolen ligger på taket til leiligheten under, se det første oversiktsbildet som er tatt utover bassengområdet.
Vi var i Agii Apostoli også i juni og gikk da forbi dette hotellet, som ser aldeles lekkert ut. Dessuten ligger det så stille og rolig til. Når det nå ble lagt ut 2 roms for halv pris, slo vi til.

Pelagia
Hej!
Ja, jag tycker också det ser ut som att den ligger på taket men man skulle ju gärna vilja haft en riktigt bra bild men jag får ha lite tålamod, det är snart dags att åka dit (6 Augusti). Skönt att höra att ni tyckte det såg bra ut. Vad härligt att ha ytterligare en resa att se fram emot. Har ni några tips på bra restauranger i Agii Apostoli?
Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 14:28
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Citat:
Hej!
Ja, jag tycker också det ser ut som att den ligger på taket men man skulle ju gärna vilja haft en riktigt bra bild men jag får ha lite tålamod, det är snart dags att åka dit (6 Augusti). Skönt att höra att ni tyckte det såg bra ut. Vad härligt att ha ytterligare en resa att se fram emot. Har ni några tips på bra restauranger i Agii Apostoli?
Hei.
Ja, hva som er bra restauranter er ikke enkelt å svare på. Men det er nok å velge imellom. Selv bodde vi på hotell Telchinia i juni, der har de en godt likt taverna også. Det er vel ikke akkurat den mest greske maten, men den var god. Dessuten er kjøkkenet åpent, slik at alle ser hva kokken gjør.
Ved siden av Telchinia ligger hotell Flamingo, der hørte jeg at det også var bra mat. Telchinia og Flamingo ligger ikke langt fra dere - se på Airtours kart.
Vi dro ellers inn til Chania, der vi som regel ender opp på baren Faros, der man faktisk har OK mat mens man ser på folket.
Men, gå litt rundt i omegnen. Hvis man går over hovedveien, ligger det også tavernaer - som etter sigende har god, billig mat.
Selv tilhører vi besteforeldregenerasjonen, og har vært på flere steder i Hellas. Vi liker oss godt i Agii Apostoli, og vi bruker stedet helt fra Chryssi Akti-stranden til Kalamaki - fint å gå litt. Vi shopper ikke lenger, da må man inn til byen.

Pelagia
Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 21:33
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Jag kan bara säga att lokalbussar på Kreta tar dig överallt.

Under alla mina år där så har jag rest runt med gröna och blå bussar.
Promenaderna har blivit många, men jag har alltid nått den tänkta destinationen.
Det kan strula ibland, men vem har bråttom?

Buss från A.A till stan är en baggis, även utanför turismen. Det är en livsnerv som visar sig på vintern då tanter med höns eller getter helt plötsligt kan komma på bussen.
Okej, det luktar skit om getterna men vem bryr sig?

Jag har sovit en gång i ett get-stall och ni kan tänka er hur jag luktade efter det. Livet är för kort enligt min kompis Mr. A men ska ändå levas och
då göra det på kretensiskt vis är ett stort plus.
Jag har ibland levt på noll-budget, d.v.s jag diskar om jag får mat.
Funkar det också.
Vad göra om pensionen strular?

Så betala alltid det du är skyldig på tavernan eller hos tanten som har supermarket. Det lönar sig i längden.
De är faktiskt dina vänner om du inte visste det.
Lite allmänt om livet och regler.
Bussbiljetter köper man i kiosken i stan. En knippa om 10 så
att man klarar sig ett tag.
Biljetter till de gröna är lite knepigare.
Att det sedan är nättupp det dubla priset om
du väljer att betala till konduktören på bussen är
en annan sak.

//Uffe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:00.