![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vi blir nok litt fanatiske..
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Så illa är den väl inte? ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Hehe, där har du verkligen plåtat den enda någorlunda pittoreska vy som finns i Pigadia
![]() Det finns åtminstone en stad i ö-världen som är ungefär lika ful och det är Tinos stad. Tinos som är en av mina två favoritöar ![]() Mig gör det alltså inget att både Pigadia eller Tinos stad är rätt bedagade bekantskaper, jag trivs ändå. Men den som prompt vill ha idylliska amfiteaterbyar med sockerbitshus för att få greklandsfeeling - den bör undvika karpathos eller se till att hyra moppe/bil från första dan. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Pigadia tjuter ju bara 60-tal ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, Pigadia är definitivt 60-tal, jag tycker det är rätt charmigt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Karin som också var barn på 60-talet... |
|
||||
|
||||
![]()
Syns også det er helt greit at Pigadia er litt 60-tall.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pigadia er vel ikke akkurat kjent å være for en spesielt vakker by...... men ojojoj, så sjarmerende.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Gita |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mängden inlägg gör att andra lätt kan tro att Karpathos är den populäraste ön av alla vilket den knappast är eller kommer att bli. Det är en fin ö med många möjligheter och jag åker gärna dit igen utan att för den skull känna behov att ensidigt höja ön til skyarna. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Om jag inte missminner mig så har såväl Janne som Inkfish också uttalat sig positivt om Karpathos; är då deras åsikter mer värda än andras? De har ju bevisligen besökt väldigt många andra öar... ![]() Jag bara undrar... Karin |
|
|||
|
|||
![]()
....ja ha bara vutt på tre öar....
![]() Mikke (KfK) |
|
|||
|
|||
![]()
Och jag har bara varit på 4...aldrig Karpathos..men börjar bli mer och mer sugen på den ön...Det finns ju så många entusiaster som skriver så varmt om den.
![]() Senast redigerad av Athanasia den 2005-11-16 klockan 13:05. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Fast man får väl utgå från att den som läser på Kalimera inser att varje person skriver sina egna subjektiva erfarenheter och inget annat - och att vederbörande dessutom inser att ett omdöme här kan grundas på antingen erfarenhet av 43 olika öar eller erfarenhet från ett enda ställe.
Den som tycker att vissa öar haussas omotiverat kan ju själv bidra till att nyansera bilden genom att skriva om SINA erfarenheter. Ibland tycker jag att rädslan för att kritisera en ö är för stor här i forumet. Själv läser jag gärna även negativa synpunkter - och tar dem för vad de är. Precis som det positiva som skrivs. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men i övrigt håller jag inte alls med. Vem sjutton ska avgöra när en enskild person måste börja nyansera sin bild? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att det är lätt att vara positiv spontant, men tvärtom är svårare (om man nu inte muckar!). Om jag skriver något negativt, så läser jag det gärna en extra gång, så att min åsikt om saken kommer fram utan att för den skull såra någon annan. Jag tar gärna bort överdrivna formuleringar då. Däremot tycker jag att det är OK att överdriva när man berömmer, det blir väl ingen ledsen över?
Vad jag förstår så retar det folk att debatten är vriden till Karpathos fördel, men istället för att hoppa på dem - kan man inte ösa beröm över de ställen man själv älskar? Då hakar nog folk på det och ställer frågor, då får vi igång trådar om andra resemål också. Gita |
![]() |
|
|