|
||||
|
||||
Sv: Vad uppskattar du mest
Förstår inte frågan??
Jo, att återträffa våra två jättestora (i jämförelse med grekiska) katter är trevligt. Aina |
|
||||
|
||||
Var det där på allvar?
|
|
|||
|
|||
Helt klart att kunna spola ner papper i toan
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tycker nog som de flesta att äntligen kunna spola ner toapapper i toaletten K - 27 dagar kvar |
|
||||
|
||||
Förr när vi campade tyckte jag det var skönt att slippa sopa sand och tusenfotingar ur bädden- och att trycka på en knapp för att få ljus- och att ha vatten i kranar-
Däremot tror jag att världens reningsverk skulle må bra av att man inte täpper till dem med ton av papper. Det går utmärkt att ha en toakorg med lock och rena påsar var dag. - |
|
|||
|
|||
Helt fullt allvar Yanna! Man är så programmerad att handen ska leta sig till papperskorgen så det har jag två dagar minst i avvänjningsperiod. Brukar hejda mig föstås när locket öppnas och man ser all annan bråte än toapapper som redan ligger där
Jag skulle inte ha några som helst problem att bo i Grekland av DEN anledningen i alla fall. Första gången på 80-talet trodde jag det skulle lukta hemskt men det har jag aldrig känt tack och lov! Lissi |
|
||||
|
||||
Är det någon mer än jag som har tänkt på att skyltar om att inte slänga pappret i toan har försvunnit. På vissa ställen sitter de kvar men aldrig på ett "finare ställe". Dock finns hinken kvar som en vink Inga resledare påtalar detta i transferbussen som de gjorde förr. Om jag vore förstagångsresenär till Grekland skulle jag antagligen slänga pappret i toan... Något har definitivt förändrats
Malin |
|
|||
|
|||
Just det ja, det stämmer... Det står inte i välkomstbroschyrerna eller att det sägs i transferbussen. Tror inte heller att det sägs på välkomstmötet (inte de jag varit på i alla fall)
|
|
||||
|
||||
Min kudde!
Samt morgontidningen i pappersformat! På skäret slänger vi även toapapperet i hink så det känns normalt. Hemma i Umeå letar vi efter hink. Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag uppskattar de vardagliga rutinerna, morgonkaffet bryggt på vanligt vis tillsammans med morgontidningen som ligger i hallen och troget väntar på mig. Även tidningens duns låter som ljuv musik öronen Att kunna duscha som vanligt utan att bekymra mig om att det är vatten ÖVERALLT.
Tilläggas bör att efter en vecka så är jag redo för att boka nästa resa och sen är man tillbaka till den lååånga väntan som i bland är outhärdlig. Efter 1 maj 2011 har jag säkerligen upptjänat full semester så jag hoppas på en extra vecka i maj |
|
|||
|
|||
Helt klart duschen med bra tryck och varmvatten hela tiden!
|
|
||||
|
||||
Ett enda ord: Livet
Vi har bara ett enda oavsett här eller där. //U |
|
|||
|
|||
Otvivelaktigt - att gå ut barfota på vår mjuka och daggvåta gräsmatta, sätta sig mitt i grönskan med en kopp kaffe och bara vara tillbaka. En barfotapromenad över varma och släta klippor i Bohuslän går inte heller av för hackor. Eller en svalkig kvällstur med cykel efter en lugn och vacker väg är också att uppskatta.
/Anders |
|
||||
|
||||
Det jag vill ha det första när jag kommer åter till Sverige är MJÖLK, även om det numera finns färsk mjölk tycker jag inte den smakar lika god som i Sverige. Som Admirala säger saknar jag även rågbröd...och Aktuellt och Rapport...
Camilla |
|
|||
|
|||
Vilken spännande läsning! Får jag lägga till en sak (utöver toaletten)? En påse gott o blandat eller Matador Mix... Sånt godis får man ju inte tag på i Grekland!
K - godisgrisen nr 1 |
|
||||
|
||||
Håller med - att få slänga papperet i toaletten och sedan min säng och MJUKA kudde.....många hotell har så hårda kuddar men det verkar börja ändra sig till mer mjuka kuddar....
|
|
||||
|
||||
Nu råkar jag bara bo i Grekland,men kan jag få svara? KÖPCENTRUM!!!! Det tar sån förbaskad tid när manska handla här! Kuddar stoppar jag själv och bäddmadrass har vi en tunn skumgummi-variant till (hör av dig om du har plats kvar till en ordentlig bäddmadrass!). Jag saknar bara köpcentrum!
//Kikh |
|
||||
|
||||
När jag är i Grekland så saknar jag min mjuka säng hemma, men när jag väl kommer hem så sover jag mycket sämre. Sover mycket bättre i Grekland trots värk i kroppen av det hårda underlaget... Duschen hemma är mer pålitlig. Behöver inte undra om man plötsligt ska bli skållad eller få en kalldusch. Så jag säger duschen!
Mia |
|
||||
|
||||
Det jag uppskattar mest när jag kommer hem (som så många andra) är att kunna slänga toapappret i toalettstolen. Annars uppskattar jag mina kuddar en hel del. Man får ta Grekland som Grekland är; på både gott och mindre gott. Det som finns i Grekland finns inte hemma i Sverige. Dvs Värme och Medelhavet.
//KosAnn |
|
||||
|
||||
Det dära lugnet som infinner sig efter man kommit hem faktiskt samt vår raka rena luft.Om ni förstår va jag menar nu med lugnet samt tystheten. Fast när man är hemkommen så längtar vi ju alltid tillbaka.Eller hur ?
Luften är klarare hemma faktiskt.Men lukten är lite udda i Grekland samt vi känner igen den. Därför vi älskar Grekland med alla mysfaktor. Birgitta |
|
|