|
||||
|
||||
Sv: En enkel biljett till paradiset - del 2
Jag är så otroligt avundsjuk på Janne och Camilla! Att kunna resa som ni gör är för mig, som åker till Grekland varje höst, rena drömmen. Tänk när vi var på Amorgos 2003, Janne och Camilla hade just gift sig och kom dit med halva bröllopsföljet. Då vill jag minnas Janne, att du var lite orolig för framtiden, med försörjning alltså. Men det tycks ju ha ordnats sig bättre än du kunde ana. Jag är väldigt glad för er skull, men önskar att jag kunde göra samma själv.
Nu ser jag fram emot Samos och några andra öar i slutet av september Ser fram emot att följa er igen, sjävlplågare som man är. Peter |
|
|||
|
|||
Intressant resrutt..... Jag ser särkilt fram mot kommande rapporter från Kassos. Har inte själv varit där, men på de bilder jag sett ser ön spännande ocharmig och beige ut.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Ha en trevlig resa du också Peter! |
|
||||
|
||||
Ser också fram emot Kassos. Hur länge vi stannar vet vi inte, det beror lite på hur flygen till Rhodos går.
|
|
||||
|
||||
Just nu är jag inte oroligt, men det har inte med Kalimera att göra, det beror på att vi för tillfället lever baklänges.
I så fall vill jag också leva livet baklänges, även om jag inte riktigt förstår vad det innebär, så verkar det ju trevligt. Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Missförstå mig rätt. Jag har länge närt en önskan att angöra Kassos, men andra resmål har kommit i vägen, därför har jag t v nöjt mig med att se på bilder från Kassos. Nog är många beiga, bokstavligen beiga, och ön verkar sakna alla vanliga attraktioner. Med åren har jag lärt mig att det är just på såna icke insmickrande resmål som de verkliga upplevelserna kan finnas. Var du där på dagsbesök från Karpathos ?
Senast redigerad av Pnyx den 2010-08-09 klockan 01:02. |
|
||||
|
||||
Det är trevligt. En dag ska jag förklara vad det innebär, och hur man gör.
|
|
||||
|
||||
Jepp. Skrev litet om det i mitt resebrev från 2005 "Att komma tillbaka".
Karin |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi kommer att skriva om resan här (precis som under sommarens resan), och på Facebook. På Facebook blir det korta rapporter, och här längre. |
|
||||
|
||||
Önskar er en härlig resa och ser fram emot era rapporter.
//maji som skall till Santorini,Folegandros och Naxos i september och 2 veckor på Rhodos i november |
|
||||
|
||||
En trevlig och lycklig resa!
önskar Enigma |
|
||||
|
||||
Ha en härlig resa Vi kanske ses några minuter
Riitta |
|
||||
|
||||
Ha en trevlig resa, Janne o Camilla! Det ska som vanligt bli oerhört inspirerande att följa med er på resan!
/Netwolf - Längtar till fetaostens land! |
|
||||
|
||||
Trevlig resa! Era rapporter kommer att förgylla min höst.
/Anne |
|
|||
|
|||
Jag som just börjat läsa din blogg har bara en enda liten fråga..
Hur gör man när man lever livet baklänges? Blir man yngre med tiden? Är barnen plötsligt små igen? Ja, eller vad händer....är det något du kan rekomendera? |
|
||||
|
||||
Jeg vil også ønske dere et h e r l i g opphold på dette "perlekjedet" av deilige øyer
- og jeg ser virkelig fram til å selv kunne reise med e n k e l billett en dag |
|
||||
|
||||
Jo, jag kan rekommendera det. Men det är inte helt enkelt att börja, och ännu svårare att sluta. Det går nästan inte att förklara i text, det behövs ett samtal. Det tog mig många månader att övertyga Camilla. Jag ska försöka förklara någon gång.
|
|
||||
|
||||
Menar du så här??
- Man skulle starta med att dö och få det överstökat. - Så vaknar man upp på ett vårdhem och får det bättre för varje dag. - Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner och ta ut sin pension. - Efter ett antal år börjar man arbeta. På din första arbetsdag får du en en guldklocka. - Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sig tillbaka från arbetslivet. - Man dricker, festar och har sex och förbereder sig för att ta en paus. - Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser - tills man är en baby igen. - De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där är centralvärme, roomservice mm - och till sist lämnar man denna världen i en orgasm. Hälsningar Stinab |
|
||||
|
||||
Det där sista låter ju väldigt trevligt, men det är inte så jag lever baklänges. Tyvärr.
|
|
|