![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Man lär sig nåt varje dag, så länge man googlar.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så länge jag googlar lever jag... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
men annars ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Jajamen, här upp i Norr använder vi ordet, men vi är ju lite eljest.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Kom att tänka på nåt annat som är speciellt för norrlänningar...o.....jaaaa...o o-ut, o-in osv. Som norrlänningen som landade på Arlanda och inte hittade ut, för på ena dörren stid det IN och på den andra OUT! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Inte känner jag mig direkt otrygg utan mitt svenska kaffe. Men jag gillar det och njuter av varje kopp även på en grekisk balkong
![]() Senast redigerad av Lovis den 2010-08-05 klockan 14:53. |
|
|||
|
|||
![]()
Där sa du något - vi kanske är livsnjutare som söker det ultimata myset och inte vill säga nej, även om det blir övervikt både här och där...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tar alltid med mig lösviktsthé - måste få det till frukost även om det är 30 grader varmt.
![]() Dessutom har jag börjat ta med mig hårdbröd av den enkla anledningen att min mage blir som en badboll av mjukbröd (som jag knappt äter i vanliga fall heller..) Sen köper jag ju resten på plats - ost, tomater och frukt osv osv.. Sen har jag en passion och det är 90% mörk choklad och det har börjat slinka ned i packningen de senaste gångerna... ![]() För det är ju helt enkelt underbart gott att sitta på eftermiddagen på balkongen med en kopp thé, en fetaostpaj och en chokladbit efteråt ![]() Katarina (som fr o m nästa vecka får njuta av precis allt detta i Parga ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Rött och grönt te tar jag också med numera. Finns inte i den kvalité jag vant mig vid på de ställen som jag brukar besöka. Ändå dricker jag en del bergste när jag är i Grekland där det går att köpa på lösvikt eller beställa på café, ouzeria eller taverna. Vill börja min dag med en god kopp te något jag också njuter av på em och den tidiga kvällens altan eller balkongsittning.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Vi brukar ta med ett paket bregott, en påse av 4-åringens favoritbröd, 1l laktosfri mjölk och lite oboy. Som ni förstår så är det för våran 4-åring, dagen blir så mycket trevligare om hon har ätit sig mätt på morgonen
![]() ![]() Sen har det ju hänt att det följt med knäckebröd och kaviar någon gång, nästa resa så ska äldste grabben med och han lever i princip på detta, så om HAN har plats i sin väska så.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En del barn vill ju gärna ha mycket samma mat, som man har hemma, så som förälder (eller mormor
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lovis, samma ak har jag undrat över!? Är det bara för att retas?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tar med ett paket kaffe!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag får alltid ta med mig ett par burkar blåbärsmarmelad och Björnbärsmarmelad och mörkt bröd samt lite smågodis till svärmor....
![]() Till mig själv blir det inget i matväg utan det är alltid någonting till husen som ska ner...tex lite gardiner tycker det är svårt att få tag på snygga i Grekland.. sen ska det ju vara lite presenter hit och dit oxå ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Räknas Gott&Blandat som mat? Vi tar alltid med oss en bautastor påse Gott&Blandat. Vi äter bara när det är jobbigt, som när en båt är försenad, eller att vi inte hittar något rum. Camilla ansvarar för påsen, och hon ger bara bort tre åt gången. Tur det, annars skulle den ta slut redan på planet ner.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade också med oss en påse Gott&Blandat när vi båtluffade. Den anförtroddes åt sonen, som gömde den så väl att den inte återfanns förrän vi packade upp vid hemkomsten. Men den var god då också - som tröstnapp.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi vurmar för vårt soltorkade renkött. Väger ej så mycket i färdigt skick. Två kilo renfilé minskar i vikt och volym till sådär 500 gram. Tål förvaring i ryggsäck dagar i sträck utan att förfaras. Vansinnigt gott att mumsa på när hungern sätter an på den dryga färjeturen.
Ett par tuber svindyr räkost slinker även ner i packningen liksom Kalles kaviar. Alltid gott till Cream Crackers i övärlden. Arne och Birgitta Skäret direkt i strålande väder |
|
|||
|
|||
![]()
Kan Cøliakere vara Glutenallergiker?
Tips på något som jag tog med i år och som faktiskt fungerade (tror jag!). Resorb vätskeersättning, brustabletter. Jag var på apoteket och blev rekommenderad, jag fnös åt saken, brukar aldrig bli så magsjuk, sa jag. "Nej, men ta det på morgonen när det är varmt och svettigt, du kommer att bli mycket piggare", sa hon på Apoteket. Och faktisk, när man var lite vissen, trött, så kom jag ihåg detta och vi tyckte att det gav en kick. Inbillning? Inte vet jag, men inte kan det väl vara skadligt heller? Kanske hade en sillbit och lite honung hjälpt också, men det var väldigt smidigt. |
![]() |
|
|