|
||||
|
||||
Sv: Vilken ö först?
Citat:
/Outi |
|
|||
|
|||
Med mindre barn är det ett härligt alternativ! När de blir större är det lättare att luffa. Vi har inte varit i Phuket. Har varit på Koh chang, Koh Sukorn och Koh Bulon och i Chiang Mai.. Alla med sin charm. Men Koh Bulon är ett litet paradis.
|
|
|||
|
|||
Ok, då är ni låångt norr om "vår ö".. Hoppas ni får en härlig resa.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Mera liv o rörelse , shopping och båtar och läckra vita gränder mmmm har ni i Naxos stad som man gärna kan besöka ngra ggr o mysa i. Skulle jag åka till Naxos igen skulle jag ta 1 vecka i Naxos stad o 1 vecka i Ag Anna. Nu kanske ni inte ska vara 2 v på Naxos precis men stanna några dagar för Naxos är en guld Ö ! Amorgos får inte heller missas. Mkt vacker o speciell Ö, även det en sk återvändarö- Båda hamnstäderna är värda besök. Den man anlände till bodde vi i - mysigt trevligt samt den lilla chora vi åkte buss till ska ni inte missa som en utflykt !!!!! Jag skulle hoppa över Koufonissi för det var en total besvikelse. Visst jag förstår vad många tycker e häftigt men det avverkade man på några timmar ...ursäkta nu blir väl många galna men så kände vi det. Vi hade kanske lite osis m div missöden den dan,,,men hur som helst dit längtar jag inte åter , lite överdrivna lovord om denna Ö kan jag känna. Ni har ju Paros och Antiparos oxå mkt nära Naxos ! Personligen gillade jag inte Paros men jag ska inte uttala mig vidare om det - ska istället ge mig på den ön ännu en gång med friskt mod ngn gång i framtiden !!! Det borde vara en nice ö men vi fick inte till känslan av ngn anledning ? Antiparos , pytteliten o så charmerande o ganska stillsam Ö. Där trivdes vi , det var en söt Ö men kanske lite för pittoresk o död ö för barn som gillar pooler ? Mitt råd är att inte stressa dvs inte ta för många öar ! 1 v per ö ungefär lagom ! så man hinner landa lite ! Santorini var inte en Ö i min smak men vi hittade nog fel boende, kan ha varit det ? Utsikten o solnedgång i Fira ska ni väl unna er o en dyr go middag, som sista kväll kanske! så ta 1-2 nätter på hemresan på Santorini men som sagt slösa inte tid på Santorini på ditresan ! När vi luffade så flög vi till Santorini, vidare till Paros och sedan Antiparos därefter Naxos sen till Amorgos sen åter till Naxos (favoritön) och avslut Santorini, Huvuddelen av resan var Naxos ca 13 dgr, Amorgos 5 dgr, Antiparos 5 dgr, Paros 4 dgr, Santorini 3 dgr. Skulle jag göra om resan skulle jag börja med Paros el Antiparos - men endast välja en av öarna o tillbringa 1 v, sedan 2 v på Naxos och som sagt splitta boendet med kanske 10 dgr i Ag Anna o 4 dgr i Naxos stad och sedan avsluta med 1 vecka på Amorgos.Sista natten i Fira på Santorini med utsikten som jag bara sett på kort hittills !! Det blir en ganska effektivt smart resrutt och bara 3 öar om man inte räknar Santorini Good Luck - Kykladerna är klassiker för båtluffen Senast redigerad av Fenalena den 2010-12-21 klockan 03:16. |
|
|