|
||||
|
||||
Sv: Oliverna väntar...
Tackar och bockar Det skall viss vara en andra omgång på valet på söndag också,fick jag nyss reda på Jag kanske skulle haft radiomannens mikrofon med mig också, och intervjua borgmästaren
Riitta |
|
||||
|
||||
God tur, Riitta. Gleder meg til å høre om alle opplevelsene du har hatt når du kommer tilbake.
Astri |
|
||||
|
||||
Herlig Riitta, dette vet jeg du har sett fram til lenge
(og jeg skulle gjerne vært med deg...) Hvor skal du bo denne gangen? |
|
||||
|
||||
Tack Astri och Ingrid Jag skall bo på Amarylis, mitt i stan
Riitta |
|
||||
|
||||
Det låter riktigt spännande, ser fram emot att få höra om det sen...........
Ha det JÄTTE-bra Abi |
|
||||
|
||||
Åh vad det låter underbart att åka till Grekland nu och plocka oliver! Det skulle jag också väldigt gärna vilja göra någon gång... Jag önskar dig en riktigt trevlig resa och håller tummarna hårt, hårt att du hittar någon form av uppkoppling så du kan meddela hur du har det! Kommer att sitta klistrad och leta efter inlägg från dig...
Ha det gott och NJUUUUT!!! MVH zakka |
|
||||
|
||||
Tack Abi och Zakka Nu är allt färdigpackat och väskan blev tung med stövlar och regnkläder och allt annat
Upp kl. 3 i natt och resan går via Gbg-Wien-Aten och karpathos kl.16.20 Skall försöka komma med små rapporter vid tillfälle Riitta,med resfeber |
|
||||
|
||||
Önskar dig en underbar resa Riitta! Hoppas den uppfyller dina drömmar och mer dertill!
Johanne |
|
||||
|
||||
Tack Johanne
Riitta |
|
||||
|
||||
Kalo dromo Riitta och härliga olivplockningstider för dig, gillar du det så vet du vart du kan komma nästa år
|
|
||||
|
||||
Vem vet Anneli
Riitta |
|
||||
|
||||
Hej
Anneli det är inte långt till dig, jag är i Luotraki det är bara att ta bussen ner då får man en dubbel olivplockar upplevelse bara det inte blir för mycket dryck. Det är bra hoppas på fint väder. |
|
|||
|
|||
Ha det så riktigt underbart på din drömresa!
Gita |
|
||||
|
||||
Citat:
Vid olivplockningen blir man ju extra törstig så dricka bör man Ha en härlig tid med plockningen |
|
|||
|
|||
....pinglade Riitta vid femtiden.Då hade hon blivit hämtad av Andreas Diakidis och hade varit på Amarillis och duschat och bott in sej. Just när jag ringde,så var hon ungefär vid fontänen, och svängde till vänster mot Akropolis.Under vårt snakk, så kom hon till trappan upp mot Elias ställe, och där hittade hon Florios, snubben som lirar bouzouki på Pelagos, och där bröts samtalet.....
Hursomhelst, hennes resa gick bra och nu är hon hel och hållen på Karpathos..... Innan hon kom så ringde jag Chroni,som förresten ställde upp i valet som nån sorts konsult, och valdes nästan.Nån annan slog honom med 12 röster..... Sen ringde jag Andreas, han svarade på vägen till flygplatsen för att hämta Riitta,och när han var nedanför radarkulan, ungefär där Manoli (Mikes restaurang) åkte av vägen, där bröts samtalet.... |
|
|||
|
|||
Hon har ett fint rum på Amarillis med utsikt över Vronti Bay.
Dagen efter följde hon med hotellets ägarfamilj upp till Volada, där dom skulle rösta. Hon har redan varit runt här och där och det verkar vara full fart redan från början...... Laptopen blev dock kvar i Sverige, men det kommer nog en RR (Riitta-Rapport) endera dan.... Igår blev det ingen olivplockning, ety Minas skulle visst förbereda plockningen med nät,säckar,etc, så idag,tisdag blir det nog skarpt läge med plockeriet. Det skulle visst startas med några av Andreas träd, sen blir det väl träd bortåt Menetes. Varmt och skönt på öa är det, runt 23 grader. |
|
||||
|
||||
Nej, det blev ingen plockning idag heller, ity oliverna är för blöta av regn. Så hon har fått trösta sig med att först fika med Minás med familj, och sedan vandrade hon ner till Mimis där hon sitter tillsammans med Flourios och... fikar! Går ingen nöd på Riitta alls...
|
|
||||
|
||||
Det är bara att hoppas på bättre väder och det blir det när jag kommer ner på torsdag. För jag tar inte med mig några regnkläder
|
|
|||
|
|||
....idag, onsdag bidde det minsann olivplockande på Garden Villa.....dom plockade fem (5) trän, bl.a det utanför "mitt" hus.Det gick fint och det åts och plockades och åts och allom varom nöjdenom, skriver Riitta i ett sms.Det var väl Minas, Sophia och Riitta, vill jag minnas det stod i mobilen.
Hure blir me plockinga imöra får vi se eller läsa härstädes, iallfall haver Riittas olivplockningskarriär inletts på kända marker, morgens kanske det bär iväg bortåt Menetes.... |
|
|||
|
|||
...idag fortsätter dom med plockningen, men nu ca 200 meter väster om Garden Villa, där Minas & Sophia äger ett litet hus, för närvarande uthyrt till ett engelskt par.
Riitta berättade också att hamngatan i Pigadia är redan julsmyckad... |
|
|