![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ser jättehärligt ut! Finns det liknande saker på Skiathos?
![]() Eller annat spännande/kul att hitta på? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och mina kompisar är ju inte lika hästtokiga precis
![]() ![]() Restauranger som är kanon: Dionysos (jättemycket mat om ni beställer menyn, men oj så gott!), Thessaloniki (supermysig taverna vid Megali Ammos-stranden med fin utsit över havet), charmiga Restaurang 1901 inne i gränderna, sedan måste ni testa de äldsta tavernorna som har kanonutsikt över hamnen! De ligger ovanför bargatan kan man säga. Den gatan går inte att missa. Man sitter på små puffar och kuddar ute på stentrappan och tar en drink. Gå dit tidigt, senare på kvällen blir den ett typiskt "turist-tillhåll", men smaken är som baken ![]() Hotell: Poseidon (apollo) Roula (apollo) Roula Beach (airtours) Rea (airtours tror jag?) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter kanon!
![]() Vilken ort ska man välja att bo i om man vill ha nära till saker men ändå bo fint med nära till fin strand osv? |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker ni ska bo i Megali Ammos, då har ni nära stranden där, gångavstånd till Skiathos stad, dessutom har ni en bra utgångspunkt för att ta bussen till de andra stränderna
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det beror ju lite på var i Megali Ammos ni bor. För oss tog det ca en kvart att gå längs stora vägen har jag för mig. Vi hade tre barn med oss så ni orkar nog
![]() Anna |
|
|||
|
|||
![]()
Precis som anna73 säger beror det ju på var man bor, men när jag bodde på Roula Beach tog det max 10 minuter att gå till staden. Antingen går man stora vägen eller längs stranden
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
Inne i megali ammos finns tavernor - längs huvudvägen finns grilltavernan Edem som har god och grillad mat och har levande musik på kvällarna. Tavernan är mycket välbesökt. Vid strandpromenaden finns några stycken. De västa där tycker jag är Thessaloniki, Twilight och Lenio... Inne i stan finns hur många som helst att välja på. Asprolithos och Dionysos är mina favoriter. Kolla gärna i mina album om Skiathos! K |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är ju några här som gärna marknadsför sina favoriter och det är väl inte fel!
![]() I detta fallet dock så tyckte jag inte Tinos var rätt ö för idah med vänner... Lissi - som just kört ett av två pass för dagen i Spin of Hope för barncancerfonden |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Låter härlig med fm spinning och för ett så bra ändamål. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer helt!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Otroligt gulligt att vi får så många tips!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror ärligt talat att Skiathos är den perfekta ön för er, även om ni kanske inte får rida
![]() Sen går ju flyget direkt, så ni lägger ingen tid på båttransfer. Lissi - 17 dagar från sin favoritö Tinos. ps Du har väl läst alla resebrev från Skiathos?? Där hittar ni massor av tips och framför allt bilder! Senast redigerad av Lissi den 2011-03-26 klockan 14:44. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Minns att jag sett att det finns möjlighet att rida på Skiathos. Googla på Horse Riding Skiathos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi kommer förmodligen välja Skiathos, ni har övertalat mig
![]() Nu är bara det svåra kvar; välja hotell! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lägenhet eller hotell spelar absolut ingen roll, bara det är bra läge till en fin strand och nära in till stan. Några tips? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur tar man sig till andra mysiga stränder än megali ammos?
![]() |
![]() |
|
|