|
|||
|
|||
Sv: Fototävling 2011
Citat:
Ett annat förslag är keramik och dylikt!! |
|
||||
|
||||
Om man utvidgar den kategorin till "Hantverk" kan man nog få riktigt varierande och roliga bilder.
Karin |
|
||||
|
||||
Tycker det är ett riktigt bra försalg. Tror vi kan få oss ett och annat leende/skratt . /Ofelia |
|
||||
|
||||
Något som alltid tjusat mig i medelhavskulturen och som jag tycker skiljer sig en del från de nordeuropeiska vanorna är det betydligt närmare umgänget mellan generationerna. Vi ser det ofta när vi rör oss ute i Grekland, inte minst runt borden på tavernorna. Alla finns där tillsammans, gammal som ung. Jag gillar det. Inte minst att man sitter tillsammans kring matbordet istället för att man har ett "barn-bord" och ett "vuxna-bord". Man ser också enligt min mening betydligt oftare i Grekland än i Sverige gammal och ung som möts, går eller vistas tillsammans i gränder och på torg.
En lite lång motivering till ännu ett kategoriförslag från mig. En kategori som speglar ovanstående. Vet inte säkert vad det ska kallas, men kanske "Generationer" eller något liknande kunde funka. Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
||||
|
||||
Växter vore ett bra ämne tycker jag.
Katitzi |
|
||||
|
||||
Mycket bra förslag Gammal och Ung...
Myssa |
|
||||
|
||||
Kom gärna med fler förslag. Om några dagar börjar omröstningen.
|
|
||||
|
||||
Här kommer några till
1. Maträtter, vackra eller spännande rätter. 2. Musik, allt från konserter till enkel bouzokispelare. 3. Antika ting, där kan det kanske vara några små fynd till hela utgrävningar. Ha det gott alla...Myssa |
|
||||
|
||||
Kommer med några förlag till: Trappor, Hav och Berg.
Katitzi |
|
||||
|
||||
Religiösa Grekland och Möten
Riitta |
|
|||
|
|||
Något så enkelt som vänskap/kärlek, fönster...
|
|
||||
|
||||
Något med stränder tycker jag är bra. (Öde stränder), (Avlägsna stränder), eller (Strandliv).
Eller kanske ett kul förslag: Grekiska flaggan. -Kan bli hur som helst, enda kravet bara är att den grekiska flaggan syns i bild //Homeros |
|
||||
|
||||
Slänger med mitt förslag från förra året Där hav möter land eller något liknande som vid bergets fot
Nåt så enkelt som Hetta kan ge utrymme för många,roliga och kanske heta tolkningar |
|
||||
|
||||
mina förslag är:
- mat och dryck som redan nämnts och - tavernor / matställen på stranden Gillar också förslaget gammalt och nytt som verkar spännande. Har redan ett par idéer i huvudet och nu kan tiden inte gå fort nog utan bara för långsamt |
|
|