|
||||
|
||||
Sv: Hotell/Lägenhet på Karpathos
Det finnes flere hoteller som kanskje kan være bedere , men kanskje også dyrere.... uten at jeg har vært på noen av dem...
Jeg synes både Electra Beach og Miramare Bay (står noen steder med 3 og andre med 4 stjerner) ser bra ut og ligger fint til, også Atlantis ser også til å fin beliggenhet (3 Stjerner).Alle med pool og i eller rett utenfor sentrum. Takk for tilbakemelding om Zepyros! Ia |
|
|||
|
|||
"Sanningen" ligger alltid i betraktarens ögon, det tycks som att "vi" är många som har varit nöjda med Zephyros
Man får väl vara tacksam för att alla INTE tyckker lika! |
|
||||
|
||||
Försöker i minnet hitta namnet på det boende där Ving inkvarterade oss när vi fick en extra tredjevecka på ön. Perfekt 2 rums lägenhet för en lite större familj och bra standard. Låg längre ut från centrum än Sunrise där vi bodde våra två första veckor men ändå inte långt från stan. Vi den tidpunkten hade flera arrangörer sitt kontor nere i huset eller om det var ett hus i direkt anslutning till det här hotellet. Kan kanske vara ett tips för den som vill ordna ett bra strandnära boende på egen hand. Någon måste väl veta var Ving, Saga mfl. hade sitt kontor för fem år sedan?
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Gita |
|
|||
|
|||
Har själv bara besökt ön en gång (ännu) och bodde då på ElPida som iofs ligger en bit utanför centrum. Det var enligt mig ett ypperligt hotell/studio även - eller kanske pga - att det var så litet (enbart 9 rum tror jag). Stället har ingen pool, men stranden är på ca 10 minuters gångavstånd. Badrumet har duschskåp som håller tätt, så draperier behöver man inte oroa sig för
Byggnaden stod mitt ute på en "åker" så det var tyst på kvällarna. Stället är ganska nybyggt ... iofs konstigt arrangemang i sovrummet med två väggmonterade sänglampor på ena sidan och ingen på andra. Men grekisk byggkonst lär ska ha sina finesser Om man går längs den riktiga vägen tar det väl ca 20 min att gå till stan, men tar man genvägen längs en uttorkad bäck (som alla tycks ta) så går det fortare. Rekommenderar varmt - bara ni inte bokar rum där då när vi ska dit *morra* |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ja, själva bor vi ju på Regina, som ligger precis mitt i Pigadia. Vi gillar att bo centralt. Det finns en stor pool, och såväl duschdraperier som badhanddukar. Men, som sagt, det ligger väldigt centralt, vilket gör att det är livlig trafik på gatan utanför, så om man vill ha lugn och ro ska man nog välja något annat.
Även om vi också gillar Andreas och Maria högt och rent, så tycker vi att Zephyros ligger för långt från centrum för våra behov. Vi tillbringar ju mycken tid med att strosa runt i stan... Electra Beach har vi också tittat på, och tänkt att där ska vi nog bo nån gång om vi åker ner utan barnen. Härligt poolområde, nära till centrum och alldeles vid stranden. Men de har inga lägenheter, vad jag förstår, utan bara hotellrum. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Hej! Vi skall bo på Regina i slutet av maj. Har en son på nio och en dotter på fem, När vi tittade i katalogen såg det ut som om en del av poolen var grundare så att även min lilla tjej kan bada, stämmer detta?
Hälsningar: Jörgen Senast redigerad av inkfish den 2006-02-04 klockan 10:26. Anledning: för långt citat |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin med hela 151 dagar kvar... |
|
|||
|
|||
[quote=karinafp]Det stämmer bra. Det finns en avgränsad liten barnpool, med staket mot den större poolen. Det är inte mer än några decimeter djupt där.
Karin med hela 151 dagar kvar... [/quote Tackar! Det var toppen för tjejen, men det blir nog en hel del på stranden också. Jörgen 145 dagar kvar... |
|
|