|
||||
|
||||
Sv: Mygg
Vet inte om du hunnit åka iväg än. Här är mina tips:
- ät B-vitamin minst en vecka för avresa (lite sent kanske ) - ät Loritadin varje dag - använd Mygga på kvällen på bar hud - om du blir biten, köp Betnovate-N salva på apoteket i Grekland (kortison och antibiotika) Fungerar väldigt bra på mig. Kan få stora svullnader av ETT myggbett. |
|
|||
|
|||
Ett annat tips (som säkert de yngre datorvana har bättre) är att Googla på "Kalimera mygg" för att hitta riktigt gamla inlägg från bl.a. 2008, vilket gav mig några bra tips från en bannad medlem. Jag fick inte fram dessa gamla inlägg med sökfunktionen på detta forum, men jag gjorde säkert något fel.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Att spola rent med kan du göra en egen saltlösning av vanligt koksalt+vatten. Senast redigerad av Agda den 2011-06-21 klockan 13:58. |
|
|||
|
|||
Har pa Rhodos aar det konstigt nog myggfritt just nu!!!!
|
|
||||
|
||||
Mitt bästa myggmedel är att att ha min fru med mig. Hon får jättemånga myggbett och jag inga alls . Förstår myggen, jag hade själv inte valt en sådan som mig
/Wolfen |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det gick väldigt bra i början av resan men sedan plötsligt: PANG! Fullbiten på en kväll... Och det känns ju inte precis när de bits heller. Bara efteråt... Nåja, det går väl över... Ha det gott önskar zakka |
|
|||
|
|||
Precis så är det för mig också! Jag får alltid betten och maken inte ett enda. Men tröstar mig med att myggen tycker mitt blod är godare
Lissi |
|
||||
|
||||
så måste det ju så klart vara!!! Dessutom inbillar jag mig att man kanske kan bli lite immun om man inte ger sig med att åka ner och bjuda myggen på "godis-blod"...
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Jag skrev det var myggfritt men de sista dagarna lyckades vi få en del bett trots allt. Som tur är så är vi inte allergiska mot myggen!
|
|
||||
|
||||
Hej.
Kom hem från Rhodos stad igår morses, har varit på Rhodos fem gånger nu. Har ALDRIG varit med om så mycket mygg som iår. Stora vätskefyllda blåsor fick jag, o eftersom jag kliade sönder mig så hemskt så fick jag infektioner som ett brev på posten såklart. Fick gå till läkare och fick penicillin och Fucidin. Fick gå två gånger extra och få såren omlagda. På det andra benet så klarade jag mig utan att få infektion, men det ser ändå hemskt ut med massor av sårskorpor. De sista 5 dagarna var semestern helt förstörd, fick inte vistas i solen och inte bada :-( Irene |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Vi använde inte ens myggmedel en enda gång och hade ingen sådan där maskin i rummet mot myggen!
|
|
||||
|
||||
Kom hem från karpathos i går och för fösta gången på 8 resor fick jag några myggbett där Myggorna verkade vara av snällare sort än på Kalymnos, för dom har inte kliat och blivit sådär jättestora av sig
Riitta |
|
|||
|
|||
....mygg är ett otyg!
Hur avlöpte överraskningen? Lissi |
|
|||
|
|||
Brukar badda lite rödsprit utblandat med en ljummen grogg över hela kroppen. Då håller de sig borta.
|
|
||||
|
||||
Har oxå hört att härsket gäddister ska hålla mygg (o allt annat) borta
Säger ialla fall min man (som är från Norrbotten) Irene |
|
|