![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kokar alltid kaffe på kranvatten. Det är bara någon ö vi inte kunnat använda kranvatten till kaffet. Minns inte vilken ö det är. Ibland köper vi vatten att dricka, men oftast letar vi efter tappställen, det finns på de flesta öarna. På en del öar är vattnet så pass gott att vi dricker kranvattnet. Några sådana öar är Kea, Iraklia, Andros och Kreta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tror det är Milos man inte ska dricka vattnet, varken okokt eller kokt.
Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
Ja ...det gör jag eller vi....vi har väldigt god vatten här..
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
κανένα πρόβλημα
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske inte hör hemma här men...
I Madrid är kranvattnet väldigt gott medan det i Barca smakar bassäng! |
|
||||
|
||||
![]()
På Naxos gör vi som grannarna och Nicoletta, vår hyresvärdinna, när det är kvällen går vi neråt gatan till "tappstället" och hämtar drickvatten!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har varit ett antal gånger på Thassos, främst i Limenas, och har aldrig köpt flaskvatten, inte ens när vi haft med småbarn. Där är vattnet helt OK.
Förra året var vi på Samos (Pythagorion) och då köpte vi allt vatten, fast det var nog onödigt, det fanns en tapp vid hamnen precis där huvudgatan ansluter... |
|
|||
|
|||
![]()
självklart dricker jag kranvattnet, vi har det absolut godaste vattnet i Thessalia. (kommer direkt fr bergen) Gott om mineraler och så kallt att det nästan gör ont i gommen att dricka det.
Yvonne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Drikk aldri kraanvatten i Grekland! Vannledningene ligger mange steder opp på bakken og blir oppvarmet til ca 40 grader. En ideell yngletemperatur for alger, bakterier og andre ulunskheter!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag dricker vattnet överallt utom på Santorini,där det är bräckt.
|
![]() |
|
|