![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi packar lite enbart för vår egen skull.... ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Det som är tyngst och mest skrymmande är nog pocketböckerna, på två veckor krävs det minst åtta pocket!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tog en bok med mig till Karpathos,men hann aldrig och börja läsa den, så nu gör jag ett nytt försök på Kalymnos
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag förstår inte vad ni har emot färglada resväskor ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag hann aldrig att ens börja läsa någon bok. Vi hyrde bil, åkte runt ön på fina vägar som ingen på Kalimera nämnde om, vandrade, njöt av öns dofter och utsikter, solade (inte i långa timmar alls), simmade på olika stränder, pratade med människor, tittade på stjärnorna från Mikro Horio baren, gjorde båtresan runt ön och en utflykt till Nisyros. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Fiberhavregryn tar jag alltid med, annars består packningen bara av det allra nödvändigaste. Måste ju få plats med det som kompisarna beställer från Sverige också! Resväskan är betydligt lättare på hemvägen.
Gunilla som levererat surströmming, kaffe, korv, veckotidningar, husgeråd, räkost, hårt bröd mm genom åren |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - å vente på innsjekket baggasje er også til å leve med, når man har en lang ferie foran seg synes vi ![]() Men, på en kortere ferie ville jeg gjerne hatt bare håndbaggasje, v å r t problem er div flytende toalettsaker/kremer m.m etter de "nye" reglene kom ![]() D e t "problemet" har dere tydeligvis løst , Lissi ![]() Hvordan? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Duschtvål samt ev mer solskydd köper vi på plats... Där har vi inga problem. det är att utrymmet för ev gåvor minskar....Fast jag har faktiskt sett att passagerare haf flera 1-literspåsar fyllda med småflaskor. Det är antagligen så att man kan ha flera, men ingen påse får vara större än 1 liter... Men det är priset jag får betala för att efter landning hinna med bussen direkt till Rafina så jag hinner med 15-båten ut till Tinos....ska jag vänta på bagagebandet så missar jag en buss och då kanske jag inte hinner med båten.... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Förra November, när jag skulle plocka oliver, kånkade jag på gummistövlar och regnkläder i onödan
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg følte at det var meg du spurte, Monica
![]() ![]() Astri 34 dager igjen til Kalymnos/Telendos ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror man lär sig packa lätt ju mer man läser, men också beroende på hur man reser. Reser man till en plats och ett boende är det ju lättare att ta med sig mycket. Och reser man en kall årstid behöver man mer kläder.
Jag är mer och mer inne på att i möjligaste mån resa med enbart handbagage i fortsättningen. Funderar på att skaffa mig ett lättviktsbadlakan - det finns väl? Och så tänker man praktiskt med kläder, allt ska gå att kombinera, vara lätt att skölja upp snabbt. Problemet jag har är bara att bestämma mig för vad jag ska ha med! Jag kan vela fram och tillbaka: Ska jag ha shortsen eller trekvartsbyxorna? Shortskjolen eller en vanlig kjol? Tre par skor blir det alltid: jympaskor, sandaler och badskor. Det är väl badskorna man skulle kunna skippa eller köpa på plats... Nästa resa blir en förlängd helgresa till Barcelona i oktober. Ev Ryanair (aldrig flugit med dem tidigare - har sett debatten här) och bara handbagage. Ytterkläder och tröjor på. Viktigt att ha med på sommarresor/båtluffar: skavsårsplåster huvudvärkstabletter gaffatejp en bra kniv små förpackningar till salt och peppar tvättlappar eller små handdukar (svettdukar) Aina |
|
||||
|
||||
![]()
En bra kniv eller dylikt får man INTE ha i handbagage.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Tur att vi packar olika ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Gör en packlista och ta med listan på resan. Revidera den efter hand. Det blir mindre och mindre packning efter varje resa. Mindre att släpa på och att tvätta när man kommer hem.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Barn
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Som gammal jorden-runt-luffare tyckte jag att jag hade mycket bagage på mitt livs första charter i somras. Jag och sonen (7 år) checkade in med 11 kg för en vecka. Väskan är modell trunk utan hjul.
|
|
||||
|
||||
![]()
När jag nu senast skulle packa för mitt livs längsta Greklandsresa, tänkte jag noga igenom hur jag skulle leva. Insåg att om jag ska stanna i nästan två månader, kommer jag inte att kunna variera klädseln varje dag, utan packade ner tre par shorts, sex linnen, två par leggings för kvällsbruk, två finare blusar, också för kvällsbruk, tre par skor och underkläder för tio dagar. Då kunde jag kosta på mig att packa både böcker, radio och annat. Toalettsaker brukar jag inte bry mig om att ta med mig, det finns att köpa på plats. Totalt vägde min stora blå resväska 13 kg, så lätt har den aldrig varit packad förut.
![]() Karin som brukar få den väskan märkt med lappen "tungt bagage" i vanliga fall ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bästa tipset att packa lätt är att ta på sig flera lager kläder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|