|
||||
|
||||
Sv: Slänga papper i toan
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva Senast redigerad av Eva L den 2011-08-24 klockan 10:17. |
|
||||
|
||||
Toa förresten, såg igår ett foto som en kompis tagit på sin senaste resa till Grekland.
Spretigt textad ni vet sådär typiskt GrEkisKT TOilet Women i the sea (med en pil mot havet) Men in the bottle (med en pil åt andra hållet) // Helén |
|
||||
|
||||
För oss som är uppfödda med torrdass är det en lättnad att slippa Åhlén-och-Holmskatalogen i alla fall. Idag är det kanske IKEA/katalogen som gäller, eller vad säger ni som vidhåller den beprövade gamla trevliga dasskulturen? Är Claesolson bättre? Jula? Rentav Biltema?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är skit samma |
|
||||
|
||||
Citat:
Hmmm...har du ingen sophink i köket heller? Yanna - som har både toahink och kökshink! |
|
||||
|
||||
Jag slänger alltid pappret i hinken, utom på Hotel Xenos i Chora Sfakion som har någon ny slags toalett som äter allt som slängs däri. Man får akta sig så man inte följer med själv. Kaaaadaaang säger det när man spolar.
Jag har ibland förvånats när jag varit hemma hos greker och sett allt möjligt ligga och guppa i toalettstolen, bland annat fimpar, bomullstussar och tops. |
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
|||
|
|||
mitt pappar hamnar i papperskorgen, givetvis... Har sett att korgar med lock börjar komma mer och mer men visst saknas det på många ställen Jag har tom upptäckt att en del korgar tom saknade påse!!! I de tillfällena har jag varit glad att jag inte skulle tömma den korgen!!! Jag har precis börjat spola ner mitt toapapper igen, bara tre dagar har gått!!
K |
|
||||
|
||||
I vårat hus har vi precis likadana rör som i Sverige, och det har alla hus här....det är aldrig problem med rören.....vi slänger pappret i hinken , som sagt skiten flyter men pappret stannar!!!
har ej behövt tömma avloppsbrunnen på 6 år! Senast redigerad av anneli56 den 2011-08-25 klockan 22:10. |
|
||||
|
||||
Det är ju precis som Arne säger, har inget med rördimensionerna att göra, utan mer med efterarbetssystemet...
Jag kör en snällare version av Netwolfs rutiner. Dom två första torkarna, dom med mest bajs på, dom åker i toastolen, resten i hinken. /mycket skitsnack nu |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|