![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nära fanns en annan ouzeria eller bar med lite mer musik och liv men det var på Meetings som tanterna och farbröderna höll till. Ibland gick jag förbi på em när mor och far i huset hade siesta och då tävlade barnen om att få passa upp mig. Den lille som inte var så stor då bör ju vara i tioårsåldern nu. På fastlandet finns det en annan variation av färger på husen och det finns även en del rosa hus som jag inte har sett på samma sätt i cykladerna. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Ok där ser man att det ändrar färg på fastlandet
![]() Det var ju helt nytt för mig. Det ska bli roligt och se hur udda det kan se ut. Första gången för vår son som ska få se Grekland . Hoppas han nu diggar det lika mkt som hans Greklands glada mamma. ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Beror på vilken strand, badskor rekommenderas el ett par flipflops åtminstone, iaf på Lichnos där stenarna är lite större, Valtos bra, Sarakinikio bra, Karavostasi bra botten annars.
|
|
||||
|
||||
![]()
Parga o de joniska öarna utanför kusten har helt annan arkitektur än tex kykladerna, där du hittar det typiskt "grekiska" med vita hus o blå dörrar....mer venetianskt i Parga, med lite turkiskt inslag skulle jag vilja säga.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det går badbåtar till Lichnos och Sarakiniko. Missa inte att åka till Paxos och den mysiga staden Gaios. Om ni åker med någon av turerna som åker runt ön så kommer ni verkligen att få se blått vatten. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur tog ni er till Meteora? Var det ngn ordnad utflykt? Hur länge tog hela resan dit? Har hört om 2 dagars resor med övernattning, vill dock icke på sådan.
Pinulk |
![]() |
|
|