|
||||
|
||||
Sv: Kraftiga förseningar
Birgitta det går ju inte riktigt att jämföra en resa till andra sidan jorden med en Europaresa några timmar bort. Själv skulle jag gärna göra om min längsta resa till Amazonas vilken dag som helst och gärna vänta den tid som krävdes vid flygplansbyten i Frankfurt och Sao Paolo. Upplevelserna av att besöka ett främmande land med en annan kultur, se en helt annan natur och djurliv bär jag med mig i mitt hjärta.
Sen förstår jag att många tycker att de förseningar som de grekiska strejkerna för med sig för många resenärer känns jobbiga speciellt om man reser med småbarn och kanske har ett jobb som man måste hem till. Jag tror inte heller att strejkerna är en framkomlig väg för att lösa Greklands problem utan för dom bara närmare avgrundens brant även om vi naturligtvis måste respektera deras strejkrätt. Om jag själv har råd med en utlandsresa nästa sommar drömmer jag om Azorerna, Österrike, Irland eller Italien som tänkbara resmål. Eva |
|
||||
|
||||
Icke sviker vi Grekland 2012. Vi bokade nyss via Flygvaruhuset tvenne resor Arlanda- Athen med SAS. Utresa 19 Maj och hemresa 17 Juni.
Totalpris för två personer 4600 Sek. Bra flygtider därtill. Resan går via Köpenhamn ner och upp. Vår samlade erfarenhet säger oss att det oftast blir billigare pris ju tidigare man bokar. Vi hade kunnat komma ner i pris med tre hundralappar vardera om vi valt Aerosvit från Arlanda via Kiev i Ukraina, men då tillkom elaka flygtider samt tveksamma flygplan Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Som jeg skulle sagt det selv , vi gleder oss til å treffe våre greske venner neste år , har allerde bestilt.
|
|
|||
|
|||
läste just på Vings FB att flygledarna maskar och att man får räkna med förseningar även denna helg!! Hur långa vet man inte
|
|
|||
|
|||
Og flygelederne har varslet deltagelse i 48 timers streik i neste uke, 19 og 20 oktober! Så får vi se om denne streiken er lovlig, eller ikke.
Store forsinkelser hver dag siste dager til/fra Kreta, opptil 8 timer for enkelte fly, men de fleste 2 til 3 timer bortsett fra flyene fra Moskva som lander i henhold til sin schedule. Det har også vært hevdet strømproblemer på flyplassen i Athen slik at kapasiteten er begrenset, men dette er nok bare en del av den maskerte streiken! |
|
||||
|
||||
Har följt med i ankomster och avresor till och från Aten denna veckan. Det har varit många förseningar och en del avlysningar varje dag.
Man bör väpna sig med tålamod och lite extra kontanter i dessa tider. |
|
||||
|
||||
Håller med dig helt, Marianne, lite tålamod.
På lokalradio hör vi varje morgon att Stockholms- samt Göteborgstågen är försenade så och så många timmar. Och i södra Sverige verkar ni ha problem med tågen hela vintern. Så vi verkar inte ha mycket bättre. Så vi borde lärt oss att ha lite tålamod. På Samos berättade taxichaffisen att det enda medel man kunde ta till var strejk. Och strejkassa fanns inte. Så dagen var förllorad ur inkomstsynpunkt. Birgitta, som känner för många av dom greker vi träffat. |
|
|