![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Plus
+ Priserna nockar andra bolags totalt + Nästan alltid punktliga och väntar ej på slarviga passagerare + 10kg handbaggage (räcker för en veckas resa för de flesta) + Helt ok service på flygplanet och oftast trevlig kabinpersonal + Ej så mycket stökiga barnfamiljer Minus - Kortavgift på ca.60kr enkel väg/per biljett - Ej fällbara säten - Ej stolsficka - Flygplatserna ligger oftast avsides Helheten efter 6 t/r resor med Ryanair att med priset så får man mer än man betalar för. 4 av 5 Gyros i betyg |
|
||||
|
||||
![]()
Haha ja den där iden om toalettavgift + ståplats är ju onekligen roande. Säga vad man vill men ägaren till Ryan air kan sin konst att skapa rubriker och få den publicitet han vill ha, dock mycket snack och liten verkstad verkar det som än så länge. Vad det gäller porr behöver ju den som har tankar på detta inte vänta på Ryan air utan kan snabbt boka en biljett med Norwegian som erbjuder gratis wifii, måste dock vara en modig passagerare som kan tänka sig att den vägen vandra i sällskap av andra. Kan tänka mig att andra bolag såsom sas, lufthansa, mfl snart eller redan har den tjänsten att erbjuda...?
Jag tycker det är tråkigt om Ryan air kör en ful personalpolitik och gör allt för att suga så mycket pengar som möjligt ur resenärerna men de gör det öppet och utan att hymla om det, alltså lätt att välja bort om man så känner för det och har råd att åka med ett annat bolag. Ska man prata moraliska aspekter bör man i mitt tycke dock fundera ett par extra gånger innan man väljer resmål dit man åker med "justa" flygbolag. Är prostitution lagligt, hur ser porrindustrin ut (tex thailand), vad har den svartarbetande albanen i lön, som arbetar 14 timmar om dagen i köket på restaurangen där du äter, och utan några som helst lagliga papper, hur set ut på landets häkten, flyktingppolitken etc etc...Hur man än vrider och vänder på det kommer man alltid gynna fel person i slutändan, tyvärr... |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen kan göra allt, alla kan göra något
Man får själv bestämma var man drar gränsen i sitt sociala engagemang ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker inte att de har så billiga biljetter till Grekland under högsäsong... Vi bor inte så långt från Rygge så jag tänkte boka till Kreta under juli men hamnar på 5000 Norska kr t o r med alla tillägg
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
När det gäller personalpolitik är jag fortfarande förundrad över kalendrarna... Kan fortfarande inte finna att det skulle vara billigare att flyga med Ryan, om man är ute i god tid och bor i närheten av Arlanda. |
|
||||
|
||||
![]()
Från 1 kr tur / retur - 500 kr tur retur utan incheckat bagage, jo billigare än Arlanda kan det bli även om man bor 25 min ifrån därifrån! Och visst ingen kan göra allt men alla kan göra något, så väljer man ryan air behöver man ju således inte be om ursäkt, eller behöver känna dåligt samvete därutav utan kan kompensera på annat vis, på sitt sätt och vid annat tillfälle!
|
|
||||
|
||||
![]()
Förresten betalar vi nog alla för "gratis" wifii vare sig vi använder det eller inte, ingenting är som bekant gratis...
|
|
||||
|
||||
![]()
Alla som flugit Medelhav för 1-500 pix ToR upp med handen. Finns inte kommer aldrig att finnas.
Min referensram till Grekland och Spanien är 1000-1500 till huvudorterna, 1500-2500 md transfer vidare till typ Sevilla lr Malaga. Om man är ute i god tid vill säga. Var tvungen att flyga akut till Lonon v44 tor-sön med två dagar varsel. Ryan 2750 pix på nätet (så vet man ju att det tillkommer sjuttiåelva tillägg). Lufthansa/Swiss; 2350 pix. Låt vara via Frankfurt och Zurich, men mat å dryck å bagage å arlanda å heathrow osw.... Köper jag en telefon för en krona vet jag att det finns en hake. Köper jag en flygresa, likaså. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gav mig in i en diskussion om Ryan air , inte om ryan air till specifikt resmål, har som jag skrev i mitt första inlägg inte rest m R till Grekland/medelhavet, men är , trots andra destinationer, nöjd! So far (!) och har kommit undan billigt, har lyckats landa på flygplats alldeles i närheten har sluppit betala på toaletten och har sluppit ståplats och erbjudanden om porr , har undsluppit alla hemska profetsior och landat säkert - på tid, avvinkad av trevlig personal!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Exempelvis: Köp inte elektronik från land med enpartipolitik (Kina) Handla inte mat från galen potentat (Länder i nordafrika och mellanöstern) Ge dig inte ut på tur till land med diktatur (resa till länder som Kuba, Kina, Vietnam och tidigare Egypten och Tunisien) Inte ska du resa dit där flyktingar behandlas som skit (Grekland) ![]() Lars - som överlåter till fack och myndighetsutövning att styra upp felaktigheter hos Ryan och flyger med bolaget om priset är rätt i förhållande till den service jag får. Senast redigerad av laero den 2011-11-20 klockan 13:11. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla synpunkter, possitiva och negativa. Fällbara säten eller stolsfickor ... Fäller aldrig sätet eftersom jag tycker synd om passageraren bakom mig och stolsficka klarar jag mig utan. Så får jag väl se till att ha en "kisspeng" i beredskap. Men visst är det lockande att kunna resa till Rhodos/Tilos för 1200/pp.
Jag oroar mig inte, tid ger råd - heter det så? ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi -bara lite avundsjuk |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi! Skulle gärna vilja resa till Tilos i påsk men så tidigt har båtarna ännu inte börjat gå från Rhodos - och vill inte tillbringa 16 timmar med båt från Aten. Sen reser jag och min man reser dit i september.
![]() Visst skulle jag kunna ta en resa dit i vår, men tror inte jag vill lägga 3.700 kronor på en flygstol och sen även betala för boende - hotell Irinoula - där vi brukar bo. Då blir det en dyr resa! Men visst längtar jag dit!!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska bevaka Ryan Air från Sturup till Rhodos hösten 2012. OM jag hittar billiga biljetter dit så kanske det blir Tilos som ensamresa istället för Tinos
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi åker till Tilos i september, två eller tre veckor? Det vore roligt om vi kunde ha en mini-kalimera-träff där. Två gånger har Anki kommit till Tilos samma dag som vi lämnat ön. Men trots att vi aldrig har träffats har vi ändå delat samma måltid.
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
JA det är ju i september som jag brukar åka numer så jag får väl be om hjälp av bokningsproffsen att bevaka billiga biljetter till Rhodos från sydsverige....
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Den skulle jag gärna vara med på! Efter min oktoberresa dit nu har jag bestämt mig för att återse Tilos nästa år. Vilken otroligt härlig ö!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ann-Kristin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Annki! Kanske jag har fel ... men någon sa att båtarna börjar gå till Tilos veckan efter påsk. Kan det bero på att påsken är tidig 2012. Tror att det var min man som sade det då vi pratar om att eventuellt åka dit?
Titti! Tänk vad roligt det skulle vara om det kunde bli en liten träff i september. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() (Däremot så tror jag att charterplanen till Rhodos börjar gå en eller två veckor efter den grekiska påsken, kanske var det det du hörde?) Ann-Kristin ![]() |
![]() |
|
|