Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-08, 22:20
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Förskottsbetala boende?

Er det ikke vanlig også i Sverige å betale et forskudd på en del varer som man bestiller?
Hvordan forventer dere at en utleier skal tenke og handle hvis dere ikke dukker opp som avtalt og de da i mellomtiden har måttet avvise andre som også ønsket å bestille? Skal de da sitte igjen med et rom som de ikke får leid ut til tross for at det er høysesong?
Nei, jeg fatter ikke denne frykten og hvis budsjettet er så trangt at 50 eller 100 euro betyr bortimot konkurs så mener jeg for ramme alvor; Bli hjemme!

ps
kan dere også bestille flybilletter og/eller charterreiser uten å måtte betale et depositum og/eller hele billetten/reisen før avreise?
Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 08:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag har ofta förhandlat ned summan för förskottsbetalning, med stor framgång. Självklart vill de ha in så mkt som möjligt, men ofta nöjer de sig med en mindre summa. Bättre än inget alls, eller att de inte alls får någon bokning överhuvudtaget.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 10:04
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Tack för alla svar
Jag känner att de flesta förstår frågan och oron, just i år p.g.a det ekonomiska läget.
Det gäller € 200

Jag har full förståenlse för rumsuthyrare som har problem med att gäster inte dyker upp och vill "säkra upp" i alla fall den första natten. Samtidigt har jag ofta varit både överaskad och glad över det ömsesidiga förtroendet som ofta funnits vid en del bokningar.

Som sagt, tack för alla svar och många kloka ord. Vi får fundera vidare. Bra tips om att förhandla ner summan.

(.....men vi kommer inte att stanna hemma . Bara om flyget ställs in. Det har vi råkat ut för förr och förlorat en förskottsbetalning. Men det är en annan diskussion )
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.