![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Om ni hittar en riktig taverna tycker jag att ni ska prova den grekiska husmanskosten och för en stund strunta i hamburgare, pizza, schnitzel och annan mat som inte hör hemma eller har sitt ursprung i det grekiska köket. Den grekiska husmankosten är fantastisk när den tillagas med omsorg av bra råvaror och Kreta har förhoppningsvis fortfarande mycket att erbjuda även på turistorterna.
Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Bra talat Eva!!! Monica
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() Lissi |
|
|
||||
|
||||
|
Nej, jag håller med. Alltför ofta är det pengar inblandade i dessa rekommendationer. Hörde en italiensk reseledare prisa en taverna på Karpathos, där alla VET att ägarinnan betalar för dessa rekommendationer. Så jag lade mig i och rekommenderade några andra tavernor i stället. Det finns många som är mycket, mycket bättre.
![]() Karin |
|
|
||||
|
||||
|
Jag bara håller med om detta.
Jag har en meny från Crazy Taste här hemma som jag tog med hem som en souvenier därifrån. Det var sista dagen i Platanias då för några år sedan. Kul att titta i ibland.. ![]() Drosia rekommenderas varmt. Ett väldigt trevligt ställe med god mat. Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Mylos Beach Club är nog bara öppet på helgen så tidigt på sommaren. Malin |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
|