|
||||
|
||||
Sv: Nattliv i platanias?
Citat:
Hela Platanias kryllar av tavernor så slipper garanterat gå hungriga Malin |
|
|||
|
|||
Håller med Malin om Crazy Taste, man kan välja precis vilka tillbehör man vill ha på hamburgaren, toast, pannkakor mm. Bra priser och man kan ta med sig maten hem eller till stranden.
Mitt på torget i Platanias ligger Tartufo, där hittar ni den godast pizzan. I backen upp till gamla byn ligger Socrates, där har de hela menyer till ett bra pris. Men som sagt, det finns jättemånga matställen. Ett säkert tips är de resturanger som resebolagen tipsar om. Trevlig resa |
|
||||
|
||||
Om ni hittar en riktig taverna tycker jag att ni ska prova den grekiska husmanskosten och för en stund strunta i hamburgare, pizza, schnitzel och annan mat som inte hör hemma eller har sitt ursprung i det grekiska köket. Den grekiska husmankosten är fantastisk när den tillagas med omsorg av bra råvaror och Kreta har förhoppningsvis fortfarande mycket att erbjuda även på turistorterna.
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Bra talat Eva!!! Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Nej, jag håller med. Alltför ofta är det pengar inblandade i dessa rekommendationer. Hörde en italiensk reseledare prisa en taverna på Karpathos, där alla VET att ägarinnan betalar för dessa rekommendationer. Så jag lade mig i och rekommenderade några andra tavernor i stället. Det finns många som är mycket, mycket bättre.
Karin |
|
||||
|
||||
Jag bara håller med om detta.
Jag har en meny från Crazy Taste här hemma som jag tog med hem som en souvenier därifrån. Det var sista dagen i Platanias då för några år sedan. Kul att titta i ibland.. Drosia rekommenderas varmt. Ett väldigt trevligt ställe med god mat. Citat:
|
|
|