![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Heja Netwolf!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Er heller ikke på FB! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ser inget motsatsförhållande Kalimera/FB.För min del är det två trevliga forum att vara med i.På FB håller jag kontakt med vänner som bor på nära håll och som bor långt ifrån,med kusiner där somliga bor på andra sidan av vår jord och somliga i närområdet och på Kalimera får jag min dos av Grekland.Två helt olika behov som jag får tillfredställda på detta sätt.Det är väl bra.Jag var oxå motståndare till FB,läääänge.Men för ett år sedan gick jag med och har inte ångrat detta.
Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ja visst men tack och lov bara 101 dagar till första resan ![]() ![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Njut och ha det bra! Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag räknar bort spammare och troll så har vi stängt av två medlemmar sedan 2009.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vi ska tänka på Dig och ser fram emot ev rapport från plats. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eller, menar du Kikh, att det är medlemmar som tabubelägger intressanta och allmänbildande ämnen/diskussioner? Jag tycker mig ha tagit del av en hel del av det du skrivit och bilder du har bjudit på. Det har varit intressant, och i de trådarna tycker jag inte att jag märkt några tabu-attityder. Men visst håller jag med om att det efter några år känns som att väldigt många frågor är återkommande och att det då kan kännas lite tjatigt att svara på samma gång på gång. Men vi har ju själva varit nya på forumet nån gång och kanske varit tacksamma för svaren vi då har fått. För att få lite diskussioner med fart i så får vi väl hjälpas åt att peta in lite "kontroversiella" pinnar i brasan ibland. Och när det väl lyckas ibland och brasan tar sig, så gäller det väl att inte ha alltför ömma tår och börja gasta om att man blivit attakerad. Har väl själv fått en snyting nån gång och känt mig lite småsur. Men vi får väl hjälpas åt att i sådana lägen göra som Torsten Flink sjunger ...... "Jag reser mig igen". ![]() ![]() |
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Blir det för mycket av det så blir en del ledsna eller känner sig kränkta och drar sig undan för det. Blir det ingen som säger sin "subjektiva" mening om saker och ting så blir det ingen debatt och då blir det tråkigt och folks slutar av den anledningen. Och när någon har ett ämne som han eller hon tycker är intressant och engagerande så är det plötsligt tabu att diskutera det. ???????? Nu får vi väl skärpa oss!!!! ![]() Och så en fråga från mig som är totalt okunnig och Facebook som många tycker är så förträffligt? Får man säga/skriva vad som helst till vem som helst där? Vem bestämmer det? Finns där ingen som "vet bäst" om allting? Blir ingen kränkt eller förbaskad eller ledsen där? ![]() Bra tråd det här Netwolf! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förra året raderades fyra eller fem trådar. I övrigt har det mest handlat om vanliga spammare och troll. De flesta av dessa inlägg kommer på natten och raderas på morgonen så det är inte många som ser dem. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Har läst Netwolfs intressanta inlägg om Forumflykt.
Jag räknar mig själv till veteranerna här. Var med redan då "Kalimera" hette den "Välkommen till den grekiska ö-världen" på nittiotalet Ett tag var jag väldigt aktiv och skrev mycket om grekisk musik men rätt vad det var falnade det intresset. Nu har jag nyligen gått i pension och borde ha gott om tid att skriva och svara på inlägg. Så har det inte blivit. De sista tre-fyra åren har jag rätt ofta varit inne och läst utan att vara inloggad (flera ggr/vecka). Varför det blivit så vet jag inte men jag tycker mig också märka att några andra äldre som var med tidigare agerar som jag. Det kanske är så enkelt som att Grekland kanske är mindre viktigt för en nu när man nästan börjar summera sina år. Jag älskar landet men för mig har andra resmål börjar locka alltmer. Detta skrivet snörvlande och hostande, sista eftermiddagen i Kina från ett hotellrum i Peking. /pawik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tror att det ar valdigt valdigt bra statistik for ett forum med sa manga medlemmar och sa manga inlagg. ![]() (Vill dock tillagga att jag tror att en mycket speciell bannad medlem ar saknad och att ganska manga blev kanske upprorda och/eller forvanade att personen faktiskt blev portad. Jag lagger mig inte i om beslutet var ratt eller fel, dar har jag ingen asikt, punkt.) /Lucky ![]() som for ett par ar sedan fick ett inlagg raderat ![]() |
![]() |
|
|