![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag föredrar direktflyg och utgår ifrån det utbud som finns för aktuell säsong.
I år finns direktflyg till Kefalonia från Landvetter, och det har vi bokat - för vidare resa till Ithaka ![]() Tyvärr är kostnaden för "flygstol" med charterbolagen ganska hög, om man jämför med lågprisbolagen, men vi har ofta valt det ändå. Ska man vidare med färja så blir det smidigare. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Bara nyfiken, vad menar du med hög kostnad på flygstolen? och Vad menar du med lågprisbolagen? Själv menar jag, med dagens flygmarknad och god planering att allt över 2000 Arlanda-Aten är dyrt. Det behöver inte vara ett lågprisbolag (Ryan, Norwegian, EasyJet, German wings osv), man får priser runt 1200 och uppåt om man är om sig och kring sig i god tid =) |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Oftast väljer vi flygstol då det är smidigast att komma ut till någon ö direkt, Vi kan aldrig boka i så god tid så reguljärflyg blir billigare. Då vi har hundar och det skall arrangeras med hundvakter osv får vi avvakta och åka när våra hundvakter kan. Dessutom landar man ofta mitt i natten med de billiga flygen och kommer inte iväg direkt. En gång har vi "sovit" på flygplatsen och det gör vi helst inte igen. Eftersom vi främst vill till de öar spm ligger längst bort från Aten blir det smidigast som sagt att flyga flygstol. Åse och Lasse |
![]() |
|
|