|
|||
|
|||
Sv: Var ska man bo på Naxos?
Jo, jag vidhåller att St Georgestranden är äcklig jämfört med de övriga underbara stränderna!
|
|
|||
|
|||
Nyss hemkommen från bland annat Naxos. Vi hade inte förbokat och hoppade på en buss till hotell Agios Prokopios i Agios Prokopios. Suveränt läge, lugnt, ingen biltrafik men ändå bara 150 m till strand och restauranger + fin pool. Kollade listpris och det var 70 euro per dubbelrum, vi fick två för samma pris......
|
|
||||
|
||||
Citat:
När vi var på Naxos nu juni stannade vi på St Georges varannan dag och åkte ut till de andra stränderna varannan. Vattnet är klarare och lite kallare där och solstolarna 2 euro billigare men det är helt okey i stan också! Katitzi Äcklig? |
|
||||
|
||||
Citat:
Har varit själv på Naxos 10ggr. |
|
||||
|
||||
Var det inte på St Georg stranden det rann ut avlopp direkt i vattnet, det hade gått sönder ett rör tror jag, vi åkte förbi med moppe utmed stranden och jag har för mig det var blött och skvätte ikring oss, det var i så fall för 2 år sen, så där gör äckling är inte stranden, men det är bättre i Agios Prokopios, så ta bussen dit i alla fall en gång.
Maritha |
|
|||
|
|||
Vi bor alltid på Hotel Adriana, 10 min promenad till stranden Prokopios.
Pool finns och frukost kan man få om man vill.Ägaren Jannis, hans syster som städar och håller hela stället fantastigt rent och sist men inte minst Mamma som ordnar frukost och tvättar. Alla är väldigt barnvänliga, affärer, restauranger och busshållplats finns i närheten.Vi har varit där ca 8 ggr. 2009 var hela familjen på 15 personer med,mycket lyckat! |
|
||||
|
||||
Citat:
Vill påpeka ännu en gång att detta var ironi. Vi har bott både vid St George stranden och Ag Prokopios och trivs på båda vid olika tillfällen. Nu då vi har barn så trivs vi bättre vid St George men nästa gång väljer vi på nytt. Inget av ställena är dåliga, bo en gång på ena och en gång på andra så vet ni var ni ska bo den tredje gången. Mvh Janérik |
|
|