|
||||
|
||||
Sv: Knee Defender
Men, vänner, problemet är ju att vi hittills icke trots idogt resande till Grekland kunnat finna en enda person som frågat om det är OK att fälla ned ryggstödet! Det fälles bara ned!!! Därav inköp av en stopper som förhindrar framförvarande passagerare att fälla ned sitt ryggstöd.
Hade det ändå varit ett samtal om det lämpliga i att fälla ryggstödet även om passageraren bakomvid redan har sina knän långt inne vid stålplattan i ryggstödet, då hade det varit en helt annan sak!! Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Läser ditt svar som att det är ok för framförvarande att fälla stolen om man först ber om lov? |
|
|||
|
|||
Haha nu fick jag mig ett gott skratt! Kan månne mojängen vara framtagen i USA för att på så sätt slippa betala skadestånd för eventuell utspilld mat och dryck i knät! Prylen må vara sann men roligt var det i alla fall! Teknikutvecklingen går verkligen framåt. Ett behov skapar ju som bekant en utveckling!
|
|
|||
|
|||
Det vet jag ju inte om jag tycker att detta är utveckling
Krig har vi tillräckligt med i världen. Kan man inte ens åka på semester utan att starta nya Lissi - som gärna avstår fällning av ryggstöd, men gör de som betalt extra för att kunna fälla???? |
|
|||
|
|||
Klart att det är en teknikutveckling! Alla behov med efterföljande teknikutveckling behöver ju inte främja den goda saken. Tyvärr...
|
|
||||
|
||||
Jeg regner i alle fall med at det er en selvfølge at man spør passasjeren i setet foran om det er OK at man låser seteryggen hans, siden man er så opptatt av å kommunisere høflig før man utsetter sine medpassasjerer for ubehag.......
|
|
|||
|
|||
Kan man anse det som et ubehag å sitte i et flysete under takoff og landing når alle er pålagt å ha seteryggen oppe?
Ved de siste landingene jeg har vært med på så har denne fasen under landing og taxing tatt omtrent en halv time. |
|
||||
|
||||
Om man upplever det som obehag eller inte, spelar ju ingen större roll. Under start och landning skall ryggen vara i uppfällt läge.
|
|
||||
|
||||
Inlägg som handlar om att citera inlägg är raderade. Denna tråd handlar om Knee Defender. Den som vill diskutera huruvida man ska citera inlägg eller inte får gärna starta en ny tråd, förslagsvis under "Om Forumet".
|
|
|||
|
|||
Man upphör aldrig att förvånas..... Förvånas över att prylen finns. Förvånas över att någon människa köper den. Förvånas över att någon överhuvudtaget på allvar avser att använda den. Snacka om aggressivt och egotrippat beteende! Det är en ren krigsförklaring och jag skulle, utan minsta tvekan, starta tredje världskriget ombord om jag utsattes. Arne måste med oss skämta aprilo.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det finns alltid dom som det första dom gör efter det att planet lättat utnyttjar möjligheten att fälla sätet. Det spelar ingen roll om dom tänker vila eller inte, sätet ska fällas, så är det bara. Det spelar ingen roll om det är mat på gång eller inte, sätet ska ner så långt det får. Bekvämt ska det vara.
Motmedlet brukar vara att man bufflar och knuffar på sätet lite extra och kanske att man petar med tidningen medans man läser den. Det bästa är ändå att man snor flottskyddet från deras stol så fort dom inte märker det |
|
||||
|
||||
Hehe, ursäkta, , skäms litegrann, men vad är flottskyddet?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Och återlämnar det om de fäller upp ryggstödet? |
|
||||
|
||||
Det som sitter högst upp på ryggstödet, byts ut innan det är fullt
Senast redigerad av Hellen den 2012-09-01 klockan 10:00. Anledning: bytte ut ett ord när ersattes med innan |
|
|||
|
|||
Klämma fast konstiga plastmojänger, buffla, knuffa, peta med tidningar, stjäla antimakassen. Verkar tidskrävande och mentalt arbetsamt att fundera ut all jävelskap. Ni har aldrig tänkt på att, vänligt, be framförvarande medpassagerare att inte fälla ned sätet? Det förefaller mig dessutom vara en väg till framgång, om man nu egentligen vill det, förstås.
Senast redigerad av Pnyx den 2012-09-01 klockan 11:23. |
|
|||
|
|||
Varför inte bara vänligt fråga om det är okej att fälla sätet om man verkligen behöver det? Säger personen bakom att det är helt ok så är det väl OK. Säger personen att det vill jag helst inte för att det blir så trångt så respektera det.
Jag förstår överhuvudtaget inte problemet Själv har jag nästan alltid ett fällt ryggstöd framför mig på planet, men mig stör det inte alls och ALDRIG har framförvarande låtit bli att fälla upp när det serveras mat så jag har väl åkt med ovanligt hyfsade och trevliga resenärer som inte velat jäklas med andra. Lissi |
|
||||
|
||||
Håller med dig Lissi, innan tråden om att boka sittplats dök upp så visste jag inte ens om att det kan vara ett irritationsmoment med fällda säten
|
|
||||
|
||||
Citat:
Krigsförklaring p g a ett ryggstöd? /Ofelia |
|
||||
|
||||