|
||||
|
||||
Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr
Strandmadrass åker alltid ner i packningen . Sova på samt perfekt när man drar ner till stranden . Har ganska stora resväskor vet du
Birgitta |
|
|||
|
|||
Jag har också ryggproblem och har provat olika lösningar under mina Greklandsresor. Ibland har jag använt dubbelvikta filtar/täcken - det fungerar sådär, bättre än inget. Ibland har jag fått en skumgummimadrass från en extrasäng att använda som bäddmadrass, funkar bra men kan vara svårt i högsäsong då alla sängar är upptagna. Jag har några gånger köpt ett liggunderlag (som man använder i tält) på plats i Grekland, det funkar ungefär som att använda filtar/täcken.
Numera har jag alltid med min perfekta lösning när jag reser till Grekland, Indien eller andra ställen med hårda sängar - ett uppblåsbart liggunderlag som väger mindre än ett halvkilo och som inte blir större än en enlitersflaska när man rullar ihop det. Thermarest Neoair heter det, det finns i flera tjocklekar, bredder och längder. Jag har det bredaste och tjockaste och blåser upp det så att det blir precis så mjukt/hårt som passar min rygg. Det är så litet och lätt att jag kan ha det i handbagaget! Satsa på detta, alla som har ryggproblem! Våga |
|
|||
|
|||
Jo det beror väl oxå på vilka sängar man är van vid. Min säng hemma sjunker jag djupt ner i
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ja kanske skulle man köpa något att ta med sig, för att vara på säkra sidan..inte så kul att ha ont i ryggen på sin semester |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har heller aldrig sovit i en mjuk säng i Grekland. Hade jag bett om en bäddmadrass redan dag ett, hade jag nog sovit bättre. Dom lite mjukare sängarna kanske kostar för mycket.....Men som sagt, bäddmadrass borde ju finnas iaf..Hur som helst så sov jag inte gott resten av tiden, och har fortfarande ont Men hotellet Spiros gillar jag annars!! Ska ju jobba imon, men får nog stanna hemma o ligga raklång i min mjuka säng |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hade med mej en strandmadrass, jag tom vek den dubbel, så jag sov bara på "tre delar" det blev lite mjukare...
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Hej!
Såg att någon tipsade att be om en "extra" bäddmadrass!? Jag har aldrig sett en bäddmadrass i Grekland oavsett hotelklass. De bäddar ju direkt på resårmadrassen. Jag vill ge dig ett tips som kommer att förändra din sovkvalitet framöver! Googla på Resemadrass och välj något som du tror passar din kropp och börs så är problemet förhoppningsvis löst |
|
|||
|
|||
Tack för tips. Gick av en slump in på Team Sportia, och såg en sån tjock uppblåsbar madrass, tänkte att den måste väga fläsk, men den vägde bara 1,7 kg. Så den får sambon ta i sin resväska. Kommer sova som en prinsessa
|
|
|