![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Detta är inte lätt, och då är bara 15 öar besökta än. Jag håller med Janne, det får bli i bokstavsordning:
Amorgos Sifnos Syros Tilos Hälsningar Abi |
|
|||
|
|||
![]()
LEVKAS LÄTT ! ÅK DIT ÅR 2006 ...ASSÅ NI KOMMER ALDRIG ÅNGRA ER!
![]() ![]() ![]() ![]() LEFKAS - JONISKA ÖARNA - GREKLAND |
|
||||
|
||||
![]()
Åh det finns ju så många fina ställen i Grekland... men jag måste nog säga Rhodos
![]() Senast redigerad av inkfish den 2006-02-14 klockan 14:52. Anledning: för långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, alltid då denna typ av fråga kommer upp så begränsas det till en liten del av Grekland, nämligen öarna, jag kommer härmed att tänja ut reglerna för min favoritplats är ingen ö, den finns på fastlandet.
Favoritplats i Grekland: Plaka utanför Leonidio på Pelloponnesos. Då det gäller öar så är det två favoriter beroende på humör, de kommer i bokstavsordning: Fourni Naxos Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Skopelos och Sifnos
|
|
||||
|
||||
![]()
Plaka utanför Leonidio på Pelloponnesos.
Plaka !!! Ja, där hamnade vi också en gång -93/94. Vi var på väg till Githio,tänkte ta en övernattning i Leonidio. Men där fanns inte så många hotell/Pensioner ! Men vi blev rek. att åka ner till Plaka. Ett mysigt ställe som vi ej glömmer,dels för den underbara maten vi fick,(en kycklingrätt/special) som sonen tillrätt! Han var ngt så unikt som utbildad kock!!! Tavernan låg nere vid hamnen. Vi bodde i ett knallblått hotell,namnet har jag glömt. Jag håller med om att fastlandet har nog så många mysiga platser som Öarna. Framförallt är menyerna på tavernorna ej så turistanpassade ! Mvh/Tom |
|
||||
|
||||
![]()
KOS
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med dig Martinifk!
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
1:Skiathos
2:Zakynthos 3:Karpathos ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Amorgos
Folegandros Sifnos sen varierar det från tid till tid. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Favoritö... då måste jag få slå ett slag för Milos!! För stränderna, vattnet och den lilla amfiteatern på väg mot Plaka - inte långt ifrån platsen där man hittade Venus de Milo.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
KRETA
![]() ![]() myssa...... |
|
||||
|
||||
![]()
För min del gäller bara Kreta. Eller bara och bara.... Den ön är inte så bara.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kalymnos
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Amorgos
![]() ![]() Kalymnos ![]() Nissyros ![]() bosse |
|
||||
|
||||
![]()
Kreta
Karpathos Kalymnos Svårt att rangordna här, eftersom jag gillar dessa öar av olika anledningar. Borde kanske besöka även Kos, verkar tycka om öar som börjar på K... ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Karpathos..
|
|
|||
|
|||
![]()
Paros, no contest! Bästa mix utav turistliv, kultur, stränder och avlägsna och okända pärlor!
|
|
|||
|
|||
![]()
Som sagt det är svårt att välja bara en, så här kommer mina favoriter.
1.Kefalonia en underbar Ö åker dit i sommar för tredje gången. 2.Paros var där på bröllopsresan 3.Santorini en spektakulär plats sen finns det ju alla andra men dom här ligger överst. Mvh wilma |
|
||||
|
||||
![]()
Kalymnos
Astypalea Antiparos Mvh Astri |
![]() |
|
|