|
|||
|
|||
Re: Sv: Vart ska jag åka?
Citat:
För övrigt håller jag med Inha om vilka som är för-och nackdelarna med att resa ensam. Och står valet mellan att resa ensam eller att inte resa till Grekland alls då är valet enkelt! Och till Simetra: Visst kan det vara smidigt och "tryggt" med en charterresa ibland, vare sig man reser ensam eller inte, men när det gäller Grekland så väljer jag nio gånger av tio att ordna resan själv. Friheten och valfriheten är värd så mycket mer! Hade aldrig upptäckt mina favoritöar om jag enbart rest med charter! |
|
||||
|
||||
Sv: Vart ska jag åka?
Karinafp,
Jo nog åker man charter även om man åker ensam. Absolut kan charter vara en resa man gör för säkerhetssynpunkt, för då är man verkligen med i rullarna hos researrangören, samt att det är bekvämt att boka charter. Jag har åkt chartern några gånger. Men det är en fördel så klart att ordna resan själv genom att göra lite plock här och var bland resebolagen. Det är ju också lite kul och lite sport i det hela att plocka ihop sin resa. Planeringen är ju halva nöjet kan jag tycka oavsett om jag åker själv eller med någon/några. |
|
||||
|
||||
Inte om man klagar på att det blir så mycket dyrare; då finns det ingen anledning.
Karin |
|
||||
|
||||
Det är alltid dyrare att åka själv när det gällare logi och transport, för resebolagen och hotellen måste "bryta" en platsrad på flyg, transfer (tex buss) och rum på hotellet. Som singelresenär får man betala en avgift. Fast man kan ju tycka att det borde vara billigare som singelresenär.
|
|
|