Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-18, 15:57
junes avatar
june june är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Högsta temperaturen DU varit med om i Grekland?

Att det är varmt på dan går väl an men när det är runt 35 grader mitt i natten då är det inte riktigt lika skönt. Speciellt om man inte har A/C. Det har hänt ett antal gånger.
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 23:45
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

När jag var på Spetses för sådär tio år sedan, samma år som det var en mindre jordbävning i området, kom vi ut klockan nio på morgonen. Då var det 40 grader i skuggan och vi blev av befolkningen varnade för att vistas i solen. Längre fram på dagen har jag ingen aning om hur varmt det var, men vi höll oss i skuggan och jag lovar att det stekte på.
På natten vaknade vi varje timme för den otroliga hettan och försökte svalka oss med en snabb dusch, men det hjälpte inte. Inte ens att stoppa benen i kylskåpet var till någon längre hjälp. Det var varm!
Jag gillar värme, gillar det verkligen, men den här värmen var för mycket även för mig.
Svara med citat
Gammal 2006-03-19, 11:48
Ankris avatar
Ankri Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Kreta och Rethymnon -88.....det var minst +45 i skuggan och +30 om nätterna och ingen aircondition ...man fick ta sina lakan och blöta dom i kallt vatten, slänga dom på sig och försöka att somna innan dom vara torra.... ...som tur var så var det inte hela perioden vi var där...detta var i augusti och kom dom 4 sista dagarna av en 2 veckorstripp...men varmt var det....
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:25.