![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag gjorde slag i saken och köpte pocketboken om legenderna Kiss
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det som åker med till Samos blir nog Hans Falladas bok Ensam i Berlin.
Lite för tung för solstolen men det får bli balkongboken.. Samt Peter Nadas Parallella historier. Och Fredrik Backmans bok om Ove verkar vara poppis..Jonas Jonassons boken om Hundraåringe åker ned den me.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har plöjt 2 första veckan i Vietnam. Båda rekommenderas starkt.
1. Bergstrand: Delhis vackraste händer. Humor. Otroligt rolig. 2. Hård, Mats: Pengar & sex. Mycket svart humor. Asgavar offentligt. Varning: Man måste nog vara insatt i fotboll och lite betting. (Tips till dej Kastas, Handlar om en Sundsvallssupporter och allt i livet går åt skogen, dessutom åker Giffarna ur) Har kvar: Avallone: Stål, Backman: En man som heter Ove, Herngren: Jag skulle aldrig ljuga för dig, Orwell: Djurfarmen och Ohlsson: Paradisoffer. Dessutom ett gäng ljudböcker i mobilen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Även om jag som Gefleit förstår precis. Men, Netwolf: om det är något du inte förstår i boken ![]() Ett litet smakprov (jag citerar): Få saker är vackrare än en grupp människor som applåderar sitt lag när spelarna går ut på planen för att inleda vad som med all säkerhet kommer att bli ännu en i en lång rad förluster. "Ni som ska förlora, vi hedrar er!". Tar ett till ur bettingperspektiv: "Tripplar är som att samtidigt limma på tre tjejer för att få till en fyrkant, i stället för att satsa på den som står ensam i baren och ber om att få bli uppraggad." /finns i pocket |
|
|||
|
|||
![]()
Parapoli, om dina citat är hämtat ur boken "Pengar & sex" bör kanske även denna införskaffas till grekresan
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För mig passar alla dessa go polisdeckare. Efter att ha läst alla Jo Nesbö och Jonas Moström har jag börjat plöja Kristina Ohlsson och Jussi Adler-Olsen. Detta passar mig perfekt.
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Börja isåfall med att läsa pseudonymen Mats Hårds första bok - "Konsten att förlora". Den är helt klart läsvärd...."pengar och sex" är en uppföljare.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men som du säger. Fattar man fotboll, känner man igen sig. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Hustrun blev förra våren rekommenderad böckerna av Cecilia Samartin, av en Kalimera medlem (?) som hon läst och är väldigt förtjust i. Själv har jag just avslutat "Falling in honey" och har återigen börjat med Jo Nesbös böcker om Harry Hole. Då vi just nu befinner oss på Leros blir jag inspirerad att läsa böckerna av Göran Schildt om Leros
|
|
||||
|
||||
![]()
Läs gärna hans andra böcker också. De är fantastiska. I Odysses kölvatten och Ikaros vingar är mina favoriter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Gillar såna här boktrådar. Det blir alltid några intressanta tips! Själv beställde jag just Monika Fagerholms bok "Lola uppochner". Gillar Fagerholm skarpt!
Sen ska jag också alldeles snart (före eller efter Fagerholm) läsa John Fowles bok "The Magus" (Illusionisten). Något ganska roligt hände med denna bok. En dag i vintras råkade jag nämligen titta rakt in i bokhyllan på ett visst ställe. Plötsligt såg jag att på en bokrygg stod det "The Magus". Inte kom jag ihåg att jag hade boken! Hade satt den t.o.m på min önskelista. ![]() ![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
The Magus är ....magisk!
Idag har jag köpt: Göran Rosenberg "Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz", Monica Ali. "Den okända historien",Fredrik Backman "En man som heter Ove" och l.Boije af G:"Blå korall". En salig blandning av lätt och svårt. Läser också hela tiden om "I Odyssevs kölvatten",som lugnar och roar mig samt Gerald Durells underbara " My family and other animals". |
|
|||
|
|||
![]()
Leste ferdig nettopp ferdig "Låt de gamla drömmarna dö" av John Ajvide Lindqvist mens jeg var på Kreta. Og holder nå på å lese "Lilla stjärna" av samme forfatter, som jeg forsåvidt har sansen for.
|
|
||||
|
||||
![]()
I god tid innan jag åker ner botaniserar jag bland begagnade böcker och laddar med deckare som jag vet att jag kommer att läsa en gång och aldrig mera, så jag med gott samvete kan lämna kvar dem till andra resenärer. Den här gången blev det mest Ed McBain och Donna Leon.
En bok jag har köpt här nere och definitivt tänker ta hem är Roger Jinkinson's "More Tales from a Greek Island". Hans första "Tales from a Greek Island" har vi tidigare köpt i flera exemplar och skickat till släktingar och vänner. Helt underbara böcker med korta berättelser om det hårda livet på den norra delen av Karpathos. Jinkinson bor långa tider i Diafani sedan många år och har mycket att berätta om både hur det var förr och hur det är nu, när turisterna har lämnat byn för dagen. ;-) Båda böckerna finns att köpa hos Nikos i Kodakaffären. Läs dem och njut av berättelsen om åsnan som lurade den tyska armén, om hur man odlar bin på Saria, om att man inte har kvinnor däruppe, man har kommandosoldater ![]() Karin som njuter |
|
|||
|
|||
![]()
Kan nu pustar ut...bökarna kom idag som jag hade beställt från adlibris..vi åka imorgon till Grekland
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fallet Thomas Quick : att skapa en seriemördare finns nu i pocket på Bokus och Adlibris.
Läs och förundras! /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har også bestilt hjem en stabel pocketbøker som venter på å få bli med til Hellas i høst - veldig mye bra og billig å finne bl.a på AdLibris
![]() Først må jeg takke for tipset om Aris Fioretos' "Den Siste Greken" - d e n bare måtte jeg ha ![]() En "gresk" bok til. som jeg gleder meg til å lese. er Harlot's Sauce' "A Memoir of Food, Family, Love, Loss, and Greece ![]() De andre bøkene som fristet meg er : Lucinda Riley's : "Orkideens hemmelighet" Fabiola Santiago's: "Habanita" Domenica De Rosa's:"Villa Serena" Mahbod Seraji's: "Tak over Teheran" Dessuten regner jeg/vi med å finne bøker å bytte med der vi skal bo ![]() - utvalget bruker å være størst i svenske bøker ![]() ![]() For meg er det fortsatt å holde en bok, som er å lese, jeg er ikke klar for E-bøker enda, men forstår at det er praktisk. Fordelen med å ha med et par kg bøker er å få frigitt vekt til hjemreisen ![]() Når vi skal være borte i 7-8 uker blir koffert/sekk bare marginalt under de "lovlige" 20 kg ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo men visst Kari är det skönt att hålla i boken när man läser den.
Skönt att vakna på morgonen ta BOKEN läsa några kapitel före frukosten.. ![]() |
![]() |
|
|