|
|||
|
|||
Sv: Inflation i bildgåtor ?
Citat:
//Anders |
|
||||
|
||||
Jag älskar bildgåtorna och jag älskar resebreven. Jag läser dom jämt. tyvärr är jag inte lika aktiv att lägga in bildgåtor själv, lite svårt tycker jag, har blivit fel flera ggr. jag är en periodare vad det gäller att läsa om olika ögrupper, det blir mest att jag läser när jag/vi är i planeringsstadiet för en resa. jag tror oxå att nätet i sig gör att vi hittar andra forum, allt är föränderligt, det hör till, det är precis som det skall vara. jag är oerhört tacksam för Kalimera, jag har fått så mycket hjälp och information genom åren.
Puss å kram på er alla Anna |
|
||||
|
||||
Citat:
Om jag ska vara riktigt ärlig tror jag den här typen av beteende bara begränsar och får många att avstå från att föra fram sina åsikter eller att svara på frågor. Vissa rekommenderar dessutom alltid sin favorit oavsett om det stämmer eller inte med frågeställarens önskemål. Eva |
|
||||
|
||||
Jag tycker Arne har en liten poäng här.
Inget snack om saken, det har gått inflation i bildgåtor, men det spelar ingen större roll och mig stör det inte mer än att jag inte tittar på så många gåtor. Den som njuter av dessa bildgåtor får ju verkligen sitt lystmäte. Nä, nu får vi jobba igen så staten får sina pengar... |
|
||||
|
||||
Citat:
Att som jag nu har "landat" på en ö ansågs väl också ganska tråkigt...ju fler öar dest bättre Tycker att det finns en mycket större acceptans nu för att vi gör OLIKA // Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Obetalbart!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Dette bekrefter jo h v o r vanskelig det kan være å manøvrere i "nøytralt" farvann her inne |
|
||||
|
||||
Skulle inte tro att vi sitter i samma båt... Fakum är väl att kritiken inte alltid är så välgrundad. Om jag framför kritik om en ö som jag besökt några timmar kanske så kanske jag inte borde göra det... Eller kritik som grundar sig på ett besök 1992... Vad vet jag? Men fortsätt gärna kritisera Kreta eller andra öar jag varit på ( har trots allt varit på fler, trot om du vill )... Din kritik brukar väl mest grunda sig på att vi andra inte äter nog bra mat enligt dig.
|
|
||||
|
||||
Förövrigt tycker jag att Arne har en ganska stor poäng med sitt inlägg. jag har väl aldrig varit säsrkilt förtjust i bildgåtorna även om jag gissar ibland. Det som kanske skulle göra det lite roligare är om den som lagt in gåtan sedan den är löst berättar lite om platsen där bilden är tagen och kanske när den togs. Det är ju just små berättelser från olika platser som jag saknar numera i forumet.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
H v a om den som synes et gåtebilde er fint/interessant skrev at det ville være fint å høre litt om situasjonen/stedet D a ville den som la inn gåten v i t e at noen var interessert |
|
|||
|
|||
Et lite hjertesukk:
Om jeg eller en annen for eksempel sier at vi aldri ville bodd på AI, og begrunner det (f.eks. med at det uheldig for lokalsamfunnet, både i følge grekere og større undersøkelser), så er det straks noen som føler seg forulempet. Det er derfor det er litt vanskelig å ytre en mening her, fordi noen straks tror at vi sier noe slemt til dem fordi de velger AI, at vi er besserwisserere, elitistisk, ser ned på andre eller lignende. Men det er jo ikke slik, jeg kan bare uttrykke min personlige mening. Vi har alle en, om det meste i Hellas. Noen kan mer enn andre om enkelte tema, alle har vi våre spesialkunnskaper om ett eller flere ting/steder i Hellas, og det bør være ok å fortelle om dem, ha en mening om dem, være saklig uenig i en annens mening om dem, uten å sette merkelapper på hverandre. |
|
||||
|
||||
Citat:
Uten å ha oversikt over hvilken tid på året du har vært på Kreta, vil jeg anbefale deg å reise i l a v sesong, hvis du ikke allerede har den erfaringen |
|
||||
|
||||
Jag tror banne mig att många redan korkat upp fredagsvinet allaredan. Det här artar sig till rejäl diskussion.
Själv argumenterar jag aldrig, utan jag bara förklarar varför jag har rätt! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Men detta är något annat Admirala...att diskutera sakligt måste vi ju få göra men jag menar att det genom åren inte alltid sett ut så. Det kan ha kommit in en ny medlem och ställt en fråga om AI-hotell och genast blivit "idiotförklarad" av medlemmar som genast talat om hur underbara lokala tavernor som finns och de minsann aldrig skulle vilja resa på detta vis osv... Om man inte har något att säga om detta specifika hotell det då frågats om kanske man inte ska svara
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citat:
Uansett tema er jeg helt enig med deg i at man ikke skal idiotforklare noen. Men å si (saklig, selvsagt) hva AI gjør med lokalsamfunnet, det må det også være rom for. |
|
|||
|
|||
Citat:
Du tillhör en av många medlemmar som under många år under kortare eller längre tid vistats i Grekland och som har kunnat följa utvecklingen. Från ett relativt självhushållande land till ett land i en globaliserad värld, där villkoren för överlevnad sannolikt har varit och är långt mer dramatiska än hos oss. Dessa perspektiv har inte alla eller så överskuggas de av nutidens angelägenheter. Hur det än är så måste historien lyftas fram för att förstå dagens förhållanden. Jag är övertygad om att du har mycket att bidra med. //Anders |
|
|