|
|||
|
|||
Sv: Allsvenskan 2014
Misshandeln som ledde till en ung mans död skedde i Helsingborgs centrum. Beskedet om detta nådde de andra "supportrarna" på läktaren under matchen. En ung man valde att springa in på planen och ett antal andra gjorde detsamma. De provocerade hemmalagets supportrar varvid domaren bröt matchen.
Ett antal personer befanns vara maskerade, detta händer väl vid varje match när det gäller de s.k. "problemlagen" vill jag minnas? Så oerhört märkligt att detta tycks hända när det gäller bara ett fåtal lag, VARJE GÅNG. Det är större problem med allt detta än vad jag tror någon begriper. De personer som är inblandade är inte intresserade att följa SPORTEN fotboll och dessvärre är det LAG vars "fans" som ställer till det, de som i förlängningen tyvärr de som kommer att få ta den största smällen. Det är trots allt fotbollsföreningarna som har ett ansvar för vad som händer, både arrangerande och besökande. / Hasse |
|
||||
|
||||
Förbjud all som heter maskering. Förstår inte varför dom går på fotboll maskerade. Dom har inte där att göra.
|
|
||||
|
||||
Det som hänt idag är så fruktansvärt tragiskt. En supporter höll på "fel" fotbollslag och fick plikta med sitt liv Så jävla jävla onödigt och så jävla jävla fel!
Fotboll känns oviktig idag. Måtte alla ansvariga ta krafttag i kampen mot illdåden som begås i idrottens namn. /Netwolf |
|
||||
|
||||
..
|
|
||||
|
||||
För det första; TRAGISKT!
Sedan vill jag förmedla glada supporternyheter, from my point of view (För så är det, vi får inte ge upp! Dom goda krafterna ska segra!) Har tre för mig viktiga händelser att förmedla, gäller både fotboll och hockey! Atleti! (slår ut Barca ur CL?) och... En superhelg för Anders!!! (kan bli en riktigt kul helg) |
|
||||
|
||||
I förrgår morse åkte vi buss förbi Stockholms Stadion på vår väg hem från Tallinn till Umeå.
Järnstaketet runt hela stadion var täckt av halsdukar, tröjor, kepsar blommor m.m. På trottoarerna stod utbrända ljus. Man hedrade den som har fått sätta sitt liv. Fint! Birgitta (Skellefteå AIK-are) |
|
||||
|
||||
MFF - Gefle
...1567 km och 22 timmar senare, noll mål och två avslut / lätt värt! |
|
||||
|
||||
Hav förtröstan detta är ju bara början.
|
|
||||
|
||||
Få saker är vackrare än en grupp människor som applåderar sitt lag när spelarna går in på planen för att inleda vad som med all säkerhet kommer bli ännu en i en lång rad av förluster. Ni som ska till att förlora, vi hedrar er! Det är stiligt. / off to Strömvallen, men först supporterpuben
|
|
||||
|
||||
Ja fotbollen rullar på.. men här verkar det stilla..Elfsborg tuffar på tar en poäng här och där...
|
|
||||
|
||||
Ser onekligen ut som att Elfsborg kanske kan ge Iffiff en match om guldet! Men det jag såg skåningarna prestera på Swedbank Stadion, iofs mot GIF, var nog det mest imponerande jag sett ett allsvenskt lag någongång.
|
|
||||
|
||||
BTW, vet att det är en del KFF-support här inne. Grattis till en meriterande seger på anrika Strömvallen! (Kan garantera att KFF aldrig mer segrar här! )
|
|
||||
|
||||
Ja Skåningarna var rätt släta mot Häcken i går.
|
|
|||
|
|||
Heja KFF! Första hemmavinsten i år. Behövdes!.
Lissi |
|
||||
|
||||
Ja visst är det skönt när det händer. Tror nog att det blir flera sådana för KFF.
|
|
||||
|
||||
Grattis Elfsborg.
|
|
||||
|
||||
Blåvitt och Elfsborg, torsdag och måndag, hemma på anrika Strömvallen. Sorry Kastas och Netwolf bl. a, men sex enkla!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jaja, vi får väl se..
|
|
||||
|
||||
Ja du para polidet blev ju en pinne i går. Får se hur det går på måndag då. I och för sig har ju Strömvallen vari svår för Elfsborg.
|
|
|