![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Reser du med handbagage, resväska eller ryggsäck? | |||
Endast handbagage |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 7.41% |
Resväska |
96 | 71.11% |
Ryggsäck |
25 | 18.52% |
Annat |
4 | 2.96% |
Antal röster: 135. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Faktum är att vi pensionerade våra ryggor för några veckor sen. De åkte på tippen. Eg var det inget fel på dem, men vi har haft dem snart 20 år och inte använt dem sen 2006 eller nåt.
Vi använder rullväskor hela tiden och skulle ryggebehovet uppstå igen, så köper vi nya. Men det tror jag faktiskt inte det gör. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har også "pensjonert" ryggsekkene våre til fordel for kofferter med 4 hjul
![]() ( vet ikke om det tilsvarer "resevesker" ![]() På våre lange ferier t i d l vår/s e n høst trenger vi den tillatte maks vekten på 20kg h j e m, på utreisen 16 - 18 kg, l i t t tungt å ha på ryggen ![]() Nylig kjøpte vi "verdens" letteste koffert med "Ryan Air mål ", den veier kun 1,5 kg = 8.5 kg baggasje ![]() Det skal holde fint på en 14 dagers ferie i sommerhalvåret har vi bestemt ![]() "Test" skal foretas om en måneds tid ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har oxå alltid haft ryggsäck, men i år blir det resväska med 4 hjul
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom vi nu (nästan) alltid åker med Ryanair, är det handbagage som gäller. Vi har köpt superlätta Samsoniteväskor med hjul som bara väger 1,5 kg. Innebär att vi får med 8,5 kg bagage plus en liten extra väska för taxfree mm. Det klarar vi oss långt på.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det blir min röda rullbag! Eftersom jag inte alls vill ha ryggsäck (usch och fy) och resväskan (som jag har) är ett otyg, så blir det rullbagen. Eftersom den är mjuk går den att stuva lite hur som i taxin... ![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Absolut, det ska jag göra. Ser fram emot att kunna lyfta på locket och kunna plocka ut något utan att behöva stuva om hela väskan. Dessutom reser barnen med egna rullväskor för första gången i sommar vilket frigör mycket plats i min väska ![]() /Ofelia |
|
|||
|
|||
![]()
Min har alltid resväska när vi åker, men lägger alltid ner en ryggsäck, om vi sticker iväg på utflykter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Körde alltid med ryggsäck förut men 2012 så skaffades det resväska med hjul inför Thailandsresa i januari. Hittade ett bra erbjudande på Claes Ohlson. Lite större hjul på 65-70mm funkar hyfsat på knackiga gatbeläggningar. I ryggan så har man bättre ordning när man lägger sina grejor i olika fack och där ska dom liksom vara men i resväskan så blir allt en jäkla mess.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Om jag ska ö-luffa blir det absolut ryggan av medelstorlek. Att ta med allt man äger och har i en sån där jättelik ryggsäck avsedd för fjällvandringar, är helt onödigt för grekisk öluff (i alla fall för mig).
Ska jag flyga direkt och stanna på samma ö hela tiden, ja då blir det att packa resväskan med hjul. Den lilla ryggan följer alltid med. Fungerar till allt och allting, utom finmiddag och sån har jag hittills lyckats undvika i grekiska ö-världen..... Senast redigerad av Pnyx den 2014-04-05 klockan 11:32. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Reser till Kreta på fredag med en kabinväska, räcker fint - men så har jag ju lite grejer på plats redan. Kan efter förra sommarens äventyr kvala in under alternativet "annat" - då var det ju i bagageluckan vi packade
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket nyfiken på vad "annat" är! Plastkasse??
![]() ![]() A |
|
||||
|
||||
![]()
2008 köpte jag en resväska med hjul på Rusta, den hänger fortfarande med. Men har en 20L rygga som handbagage, brukar ha ett ombyte underkläder och baddräkten i den, OM olyckan skulle vara framme o resväskan o jag hamnar på olika ställen (knackar mig i pannan)
Irene |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|