|
||||
|
||||
Sv: Bildegåte 3632
Men Plakias då, Kari?
Birgitta. |
|
||||
|
||||
-jeg h a r jo lyst til å si ja... - men, nei, ikke Plakias
|
|
||||
|
||||
Det e r veldig mange plasser å gjette/velge blant på Kreta
Dette stedet er besøkt av mange Kalimeror S e l v var vi der for første gang da jeg tok dette bildet i 2013 |
|
||||
|
||||
Elafonissi?
Birgitta. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Kanske på Lasithi-platån
Abi |
|
||||
|
||||
Nei, Abi, dette er ikke på, eller nær, Lassithiplatået
|
|
||||
|
||||
Ser ut til at denne gåten trenger et ledetrådsbilde for å løses
N å tenker jeg vi har rett sted ganske snart |
|
||||
|
||||
Souga?
Birgitta. |
|
||||
|
||||
, Birgitta GRATTIS
VISST er SOUGIA rett svar Vi var der på utflukt fra Paleochora i november, det var første gang vi var der. - jeg forstår at det kan være et fint sted å være i sesongen, men i november..... Vi priset oss lykkelige over at vi ikke hadde valgt å bo i Sougia!!! Kun En kafé og en ( god) tavern var åpne, ellers h e l t dødt! - ikke et Super/minimarked var åpent -ikke mulig å få kjøpt n o e, visstnok kom det en brødbil en gang i uka! |
|
||||
|
||||
Dom sista dagarna i december 2013 åkte vi med Paul och Lisbet till Souga. Det var en vacker väg vi åkte och vi körde en delvis annan väg hem till Paleochora.
Bergen med den vita snön var vackra i närbild. Ganska svalt var det däruppe men när vi kom ner till Souga var det varmt. Det var tur att Polle körde. Vi hade kört vilse som vanligt. Totalt heldött var det inte i Souga, mer en en taverna var öppen. Dom kanske rustade för nyårshelgen. Souga var en trevlig och fin by som vi gärna återkommer till. Vi har bott där tidigare på ett jättefint boende med en vacker trädgård. Pensionatet ligger närmast där man en del andra bor på standen och sätter upp hängmattor. God mat på tavernorna och trevliga människor (en svenska finns även på en taverna, som också sysselsätter sig med olivodlingen). Rekommenderas! Birgitta. |
|
|