Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-09, 19:48
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Återvända eller upptäcka

Vi gillar kombon återvända OCH besöka något nytt. Samma ö, men annan boendeort. Öluff med delvis gamla öar, men någon ny. Skulle gärna åka tillbaka till Amorgos och lägga till Donoussa eller var det Koufinissi (minns aldrig vilken som är vilken av dem).

I sommar blir det norra Spanien. Nytt för maken, nygammalt för mig. Men just i dagarna när det är råkallt och regnar här blir jag lite orolig: Tänk om det bara regnar och man får sitta och huttra inomhus på barer och kaféer?

Aina
Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 21:21
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När jag återvänder till en favoritö bor jag nästan alltid i samma by, på samma hotell, och oftast även i samma rum.
Kanske inte alltid i samma rum men hos samma hyresvärd som tidigare.
Jag tycker att det ena utesluter inte det andra,är bla beroende på hur länge vi ska var borta,en enda vecka,ja men då är det skönt att komma tillbaka till något man redan känner till och man bara kan luta sig tillbaka och njuta av dagarna.En längre resa då blir det kanske nya ställen,men ju äldre jag blir desto skönare att återvända.........
Monica
Svara med citat
Gammal 2014-04-09, 23:05
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

När man tänker efter kan det i vissa fall vara en rädsla. Hotell och restaurangbesök, som varit magiska, kan vid återbesök te sig som mediokra. Varför förstöra det fantastiska minnet av en fantastisk upplevelse?

Jag glömmer t ex aldrig en helt fantastisk lunch på Taverna Paradiso, i Plaka, Naxos. Efter den lunchen har jag aldrig besökt etablissemanget igen. Vete fan om jag vågar heller, då risken är stor att mina förväntningar grusas.

Eller som en äldre släkting till mig. Hon fyllde sjuttifem bast och ville tillbaka till ett hotell, som hon var på trettifem år tidigare. Där hade hon tydligen sitt livs upplevelse. När hon (med kompis) var åter sporde jag henne, om hur det var, och hon förtäljde att hon var lite besviken. "Det var mycket mer drag vid poolen förra gången. Dessutom var det mest gamla gubbar på hotellet".
Att hon var fyrtio vid förra besöket, föll henne tydligen inte in. Men å andra sidan är man ju inte äldre än man känner sig!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:00
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Jag SA ju att det är en farlig ö!

Karin
som är där om 70 dagar...
Farligt Farligt men härligt härligt
Längtar nu! 41 dagar kvar
Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 11:06
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag glömmer t ex aldrig en helt fantastisk lunch på Taverna Paradiso, i Plaka, Naxos. Efter den lunchen har jag aldrig besökt etablissemanget igen. Vete fan om jag vågar heller, då risken är stor att mina förväntningar grusas. /Netwolf
Nja, jag vet inte det. Så feg är inte jag. Jag tror glatt att det blir samma magiska upplevelse nästa gång jag är där. Och det blir det ofta, faktiskt. Och skulle det inte bli det, så har ju inte minnena förstörts från den första gången.
Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 17:23
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Jag har ju för några dagar sedan skrivit, att man ska vara upptäcktsresande, när man är ung! Trots att en av mina söner i julas sa: "Du måste ju fatta, farsan, att du är gammal nu", har vi bokat resa från Kreta till Ios i slutet av maj. En för oss ny ö i Kykladerna att upptäcka, hägrar för oss. Hoppas de vill prata grekiska där och inte bara turistengelska. Den unge sonen hoppas jag är gammal nog, för att återkomma till Kreta!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 17:02
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Jag sitter nu och försöker komma på vilken ö jag ska åka till på höstens resa. Egina är självskriven ett par dagar eftersom jag har goda vänner där. Förra året vara jag på Amorgos o Egina, så i år får det bli något annat. Någon ö i Kykladerna där båtresan inte är så lång, men jag märker nu att jag smygkikar i alla fall på Amorgos igen. En underbar ö. Suck va svårt det är att välja, man känner sej som ett barn i en godisbutik. Eller kanske Hydra eller Spetses, eller åtevända till Poros? Tilos? Sifnos? hå hå ja ja, svåra beslut.
Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 22:37
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Så feg är inte jag.
Feg?? WTF...Nänu, så är det kokta..

/Wolfen
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.