|
||||
|
||||
Sv: Vårresa till Tinos
Så vackert det är med alla blommor! Maken och jag, vår son och sonhustru var ju på Naxos över påsken och upplevde samma grönska. Härligt!
Beklagar sorgen Lissi. Jag har själv en mamma på 91 år och jag tänker varje gång att måtte hon inte gå bort när jag är på resa. //maji |
|
||||
|
||||
Hej Lissi
En vacker bild från din vårresa fick mig att stanna upp. Under bilden står " Längs havet mot Porto" Blev förälskad i blommorna samt fann till min glädje att den kan man köpa hemma .Ska köpa blå så klart !! Vår Medelhavsträdgård hade behövt just denna vackra. Har ju en grekhörna med 3 st strandråg.Döpt dem 3 till Kreta , Skopelos , Parga. Blå slingrande blommor mellan stranråg gör susen . Vill efterlikna en hörna vid havet .Solen går ner där vid vårt blåa möblemang. Tack för ditt härliga brev från Tinos Beklagar sorgen . Kram Birgitta |
|
|||
|
|||
Tack Birgitta!
Din medelhavshörna låter fin. Kul att se Dig igen på Kalimera, det var ett tag sen. Jag är ju glad att jag klarade alla vandringar utan incidenter. Förra fredagen klev jag snett på en trottoarkant och stukade höger fot riktigt illa! Jag trodde först fotleden var bruten.Som jag haltar och så ont det gör! Vad hade jag gjort om jag varit flera km från närmsta by eller uppe på Exombourgo där jag inte ens vet hur mobiltäckningen är ? Ibland har man tur eller om det är Guds försyn... Nu är det tre veckor till att träna foten i form på innan Kretaäventyret. Där blir det kanske färre vandringar och mer pool-och barhäng Lissi |
|
|||
|
|||
Trevligt att läsa om och att se en ö, som vi nog inte kommer att besöka. Vi är troligen alltför djupt rotade i Kretas mylla. Härligt att se. Jag tackar och bugar för reseberättelsen!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
Tack!
Jag tycker att Tinos och Kreta har många likheter, som de lite avvaktande vänliga människorna, den vackra naturen och, maten och alla vackra byar inte minst. Tinos, är liksom Kreta på många ställen, så genuint. Det är väl därför jag älskar båda! I år får Kreta fler dagar än Tinos Lissi Senast redigerad av Lissi den 2014-05-09 klockan 09:01. Anledning: Tillägg |
|
|